RoTe RoTe skrev:
Fotat med mobilen ca 180cm från golv, alltså min huvudhöjd.
[bild]

231cm höga dörrar...
[bild]

En liten fråga såhär några månader sen du gjorde inlägget.

Vad visar näst sista bilden? Är det samma som sista?

Vi ska köpa ikeas skjutdörra och sätta i en 165 cm bred nisch. Tror du man kan flytta in reglarna så dörrarna hamnar i nischen (alltså så sidoväggarna stoppar dörrarna) ?

Vet inte om jag krånglar till förklaringen :-/

Hoppas på svar// Lotta
 
RoTe
R rindö skrev:
En liten fråga såhär några månader sen du gjorde inlägget.

Vad visar näst sista bilden? Är det samma som sista?

Vi ska köpa ikeas skjutdörra och sätta i en 165 cm bred nisch. Tror du man kan flytta in reglarna så dörrarna hamnar i nischen (alltså så sidoväggarna stoppar dörrarna) ?

Vet inte om jag krånglar till förklaringen :-/

Hoppas på svar// Lotta
Bilden visar höjden på tröskeln man måste ha.

Hur tänker du öppna dörrarna om dom ligger mot vägg? Det finns inga handtag. Löser du det kan du väl montera hur som helst antar jag.
 
Tack snälla du för snabbt svar

Är det inte som en "draglist" längs sidorna som man öppnar med. Har för mig att vår paxgarderob med skjutdörrar hade det i vår tidigare lägenhet

Problemet är att man kommer se skjutdörrarna från sidan då man kommer in i hallen. Vill då att den första dörren ligger nästan dikt mot väggen.

Vi kommer använda oss av Ikeas skjutdörrar med speglar. Den är ganska tjock. Jag får googla vidare på inspirationbilder på nätet.

Tack för din hjälp//Lotta
 
RoTe
R rindö skrev:
Tack snälla du för snabbt svar

Är det inte som en "draglist" längs sidorna som man öppnar med. Har för mig att vår paxgarderob med skjutdörrar hade det i vår tidigare lägenhet

Problemet är att man kommer se skjutdörrarna från sidan då man kommer in i hallen. Vill då att den första dörren ligger nästan dikt mot väggen.

Vi kommer använda oss av Ikeas skjutdörrar med speglar. Den är ganska tjock. Jag får googla vidare på inspirationbilder på nätet.

Tack för din hjälp//Lotta
Smal dörr med ytterkant synlig, öppen in i en hall med spegel och vit dörr.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Detta är taget från entrésidan i min hall. Jag valde den smala dörren och precis "utanpåliggande" så att man kan öppna den. Jag vet inte vad du menar med draglist men man måste ta tag i ytterkanten av dörren. Hade jag försänkt dörren hade jag inte kunnat öppna den.
 
  • Gilla
rindö
  • Laddar…
RoTe RoTe skrev:
[bild]

Detta är taget från entrésidan i min hall. Jag valde den smala dörren och precis "utanpåliggande" så att man kan öppna den. Jag vet inte vad du menar med draglist men man måste ta tag i ytterkanten av dörren. Hade jag försänkt dörren hade jag inte kunnat öppna den.
Tack för bilden

Ja just det...det har du rätt i :-O Jag vet inte hur jag tänkte

Det där ser ju inte konstigt ut. Där du har din vägg till vänster, har vi bara en väggsnutt på 15 cm bred och 75 cm djup.
Det hela är en nisch i betong med en öppning på 165 cm, höjd upp till tak, djup 75 cm och på var sida betong väggar på vardera 15 cm

Det måste ju bli som du visar om man inte köper några andra skjutdörrar men ngn typ av handtag
 
Någon som har bild på inbyggd paxgarderob med skjutdörrarna som hör till? Hur får man det att se helt och snyggt ut runt om? Det ska va 2 st garderober 75 i en nisch som är något bredare, typ 155-160 cm och takhöjd 260 cm. Det är budgetvariant som gäller :)
 
Blir det jobbigare och samma pris som måttbeställda elfa skjutdörrar?
 
  • Gilla
putte22
  • Laddar…
  • Gilla
Saga68
  • Laddar…
P polarsson skrev:
Blir det jobbigare och samma pris som måttbeställda elfa skjutdörrar?

Skiljer nog några tusen kronor mellan Pax och Elfadörrar har jag för mig
 
S Saga68 skrev:
Skiljer nog några tusen kronor mellan Pax och Elfadörrar har jag för mig
Ok. Tyckte pax var svindyra när jag köpte.
Man slipper alla passbitar etc iaf med elfa, rätt mycket mer cleant utseende.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.