Nu så har jag vart och kollat på PC City de hänvisade till El Giganten åkte dit och de hänvisade till PC City. >:(
Sen så har jag letat lite här men är inte så hemma på erat språk (pratar bara svenska.) så jag vet inte om jag hittat det jag söker.

Iallafall så skulle jag vilja ha en trådlös överföring från Datan till tv:n. gärna till 2st tv:n.

Vad behöver jag.???
 
Titta på www.netonnet.se och sök på Avant WT200 RF-Link så kan kika där på mer info det ger ju lite vägledning, förövrigt ar det väldigt billigt tycker jag
 
Ok ser ju bra ut.
Nu nästa fråga. Hur bra bild blir det??
Störs signalen lätt av typ mobil osv.??
 
Vi har inte exakt den varianten som NetonNet erbjuder, utan en annan liknande köpt på Clas Ohlson (38-1296). Vi skickar bilden från satellitmottagaren i vardagsrummet  till sovrummet. Jag skulle säga att bilden är helt okej för mig som inte är något teknikfreak. Ljudet däremot vill av någon anledning inte följa med i stereo, utan det blir mono. Trots att utrustningen skall klara det.

En fördel med den variant vi har är att den har en vanlig RF-utgång på mottagaren. Bra om man har en äldre TV utan scartanslutning. (Eller som för oss, som har en sladd från mottagaren till en tredje TV..).

Den påverkas av microvågsugnen ja. Men det är väl inte så farligt, då den ju används mer spoadiskt. Då är det värre med det trådlösa nätverket. Det påverkar mer, och ger rullande linjer i bilden, oavsett inställningar på sändaren. (Sändaren för det trådlösa nätverket står inte i samma rum).

Hoppas det klarnade något..
 
Det finns ju sidor där man hyr filmer via nätet idag.
För oss som bor ute i skogen så låter ju det idealiskt. :)
Men jag vill ju inte sitta titta i datorn utan kunna koppla vidare till tv:n utan att dra en
massa kablar. ;)
 
tynnis skrev:
Det finns ju sidor där man hyr filmer via nätet idag.
För oss som bor ute i skogen så låter ju det idealiskt. :)
Har du tillräckligt snabbt internet ute i skogen då? :surprised: Läste på SF-anytime att de rekomenderade minst 9mbit
 
Clas i sjön säljer också en philipsbox med samma funktion som CO:s egna. Philipsen funkar för mig men inte CO varianten.
 
Netonnet varianten ger mycket bra ljud och bild, jag har inte sett några störningar.
 

Har du tillräckligt snabbt internet ute i skogen då? :surprised: Läste på SF-anytime att de rekomenderade minst 9mbit
[/quote]


tyckte väl att det lät för bra för att vara sant. :(
tyvärr så är vi i skogen inte högprioriterade vad det gäller bredband så så mycket klarar jag nog inte av. :'(

Snart så kommer väl de där nya radiovågorna ut på marknaden som man kunde ha hur hög hastighet som helst på. Säkert bara 10år kvar eller så. :-/

Tur att Brafilm finns iallafall. :)
 
Det du tänker på är wimax 70Mbit max hastighet, 50Km räckvidd. Naturligtvis inte 70Mbit vid 50Km och sen är det som med alla radiolösningar dividera med två så får du faktiskt max som sen ska delas på alla abbonenter så tyvärr. Det är en jätterbra lsöning men det är inget mirakelmedel
 
Dom jag har testat har VHS kvalitet... otroligt kasst...

Köpte en för 700 kr på Classe... någon som vill ha den? Suger riktigt...
 
Har du kollat in D-link "DSM-320RD" har även en inbyggd DVD spelare och kortläsare för digitalkameran...

Funkar bra trådlöst och ännu bättre i ett trådfast...

Lite dyrare men man får vad man betalat för   :cool:

http://www.dlink.se/



 
Manderberg skrev:
Har du kollat in D-link "DSM-320RD" har även en inbyggd DVD spelare och kortläsare för digitalkameran...

Funkar bra trådlöst och ännu bättre i ett trådfast...

Lite dyrare men man får vad man betalat för   :cool:

[länk]
Jag har också köpt D-Linken och är väldigt nöjd. Köpte den från tyskland för 217 EUR inkl frakt och hittade dessutom samma maskin utan DVD och kortläsare för 78 EUR. Jag kör trådfast och det fungerar bra.
 
nimhed skrev:
[quote author=Manderberg link=1133350020/0#12 date=1133478180]Har du kollat in D-link "DSM-320RD" har även en inbyggd DVD spelare och kortläsare för digitalkameran...

Funkar bra trådlöst och ännu bättre i ett trådfast...

Lite dyrare men man får vad man betalat för :cool:

[länk]
Jag har också köpt D-Linken och är väldigt nöjd. Köpte den från tyskland för 217 EUR inkl frakt och hittade dessutom samma maskin utan DVD och kortläsare för 78 EUR. Jag kör trådfast och det fungerar bra.
[/quote]

Kan D-linken (utan DVD) fungera som extender till t.ex. HPs Media Center som bygger på Windows Media Edition? Jag vill kunna streama från mitt media center till denna för att visa ljud, bild och film/TV på en annan LCD-skärm.
 
Drogen skrev:
[quote author=nimhed link=1133350020/0#13 date=1134032451][quote author=Manderberg link=1133350020/0#12 date=1133478180]Har du kollat in D-link "DSM-320RD" har även en inbyggd DVD spelare och kortläsare för digitalkameran...

Funkar bra trådlöst och ännu bättre i ett trådfast...

Lite dyrare men man får vad man betalat för   :cool:

[länk]
Jag har också köpt D-Linken och är väldigt nöjd. Köpte den från tyskland för 217 EUR inkl frakt och hittade dessutom samma maskin utan DVD och kortläsare för 78 EUR. Jag kör trådfast och det fungerar bra.
[/quote]

Kan D-linken (utan DVD) fungera som extender till t.ex. HPs Media Center som bygger på Windows Media Edition? Jag vill kunna streama från mitt media center till denna för att visa ljud, bild och film/TV på en annan LCD-skärm.
[/quote]

Vad jag förstår kräver d-linken ett "windows"-operativsystem. Så det borde även fungera med windows media center. Men jag har inte provat.
/David
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.