Har ett antal garderober av billighetsvariant. Men dörrarna stänger inte igen ordentligt.
Jag har provat med magnetlås men det funkar inte riktigt heller.
Kan jag ställa in gångjärnen så att garderobsdörren går igen ordentligt?
Eller ska jag titta på nya (bättre) gångjärn?
(Jag har även några IKEA-garderober och de stänger igen ordentligt när man stänger dörren). Närbild på öppet garderobsgångjärn fäst på en vit dörr och skåpstorlek.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Närbild av en vit garderobsdörr med ett öppet magnetlås som inte håller dörren stängd ordentligt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vit garderobsdörr som inte stänger sig ordentligt med synliga svarta handtag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
A
Har du provat att justera ut gångjärnen,så dörren blir längre från stommen när den är stängd sas :)
 
  • Gilla
b8q
  • Laddar…
Handyman 1 skrev:
Har du provat att justera ut gångjärnen,så dörren blir längre från stommen när den är stängd sas :)
Nej, jag förstår mig inte på hur jag ska göra eller hur man ställer in dessa gångjärn...
 
M Mikaela123 skrev:
Nej, jag förstår mig inte på hur jag ska göra eller hur man ställer in dessa gångjärn...
Det är troligen tre skruvar på rad ”horisontellt” (den mittersta sitter nästan dold i hålet). En av skruvarna justerar dörren upp/ner. Den är ointressant. En av skruvarna justerar dörren åt vänster/höger. Den är troligen också ointressant för dig just nu. Men den tredje justerar dörren ut/in (dvs längre bort från stommen, eller närmare stommen). Det är den du vill prova att skruva på.
Testa så ser du vilken som gör vad, det är varken farligt eller raketforskning.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.