Hej
Vi har en firma över som kämpar på med fasadmålning/renovering.
Idag började de måla husväggen (första strykning av två) samt grundmåla de paneler som ska ersätta skadade. Det har regnat från och till sista dagarna och medan de målade började det regna men de fortsatte och slutade inte ens när det vräkte ner. Nu någon timme senare (duggar fortfarande) ser jag på det vita hur det runnit/stänkt röd färg och de grundmålade brädorna ser ut som på bilden.

Vad tror ni om detta? Inga problem eller risk för dåligt resultat?
 
  • Nymålade röda panelbrädor med vita regnstänk ligger mot en vägg under renovering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det gör ont i kroppen o se sånt slarv. Nystrukna bräder slängda på marken, väl utlagda torrt o fint under tak ska de va! Slutresultatet kan ju omöjligt hålla högsta kvalite...
Stå på dig!
 
T
I ile skrev:
Hej
Vi har en firma över som kämpar på med fasadmålning/renovering.
Idag började de måla husväggen (första strykning av två) samt grundmåla de paneler som ska ersätta skadade. Det har regnat från och till sista dagarna och medan de målade började det regna men de fortsatte och slutade inte ens när det vräkte ner. Nu någon timme senare (duggar fortfarande) ser jag på det vita hur det runnit/stänkt röd färg och de grundmålade brädorna ser ut som på bilden.

Vad tror ni om detta? Inga problem eller risk för dåligt resultat?
Gud. Min. Skapare.

Betala inte ett enda öre! Fullkomliga amatörer!
 
  • Haha
claym
  • Laddar…
Vad är det för färgkvalité?
 
En annan som varit noga att undvika väder i samband med målning blir ju skräckslagen bara att höra att det finns betalda målare som inte bryr sig.

Är det nån liten firma? Lär ju finnas nått överhuvud att klaga hos. Absolut inte okejdet där...
 
Hoppas att det är slamfärg iallafall?
Isåfall är det ingen katastrof, bara att låta det torka upp och det vita kan man tvätta rent.
 
Lucky2015
I ile skrev:
Hej
Vi har en firma över som kämpar på med fasadmålning/renovering.
Idag började de måla husväggen (första strykning av två) samt grundmåla de paneler som ska ersätta skadade. Det har regnat från och till sista dagarna och medan de målade började det regna men de fortsatte och slutade inte ens när det vräkte ner. Nu någon timme senare (duggar fortfarande) ser jag på det vita hur det runnit/stänkt röd färg och de grundmålade brädorna ser ut som på bilden.

Vad tror ni om detta? Inga problem eller risk för dåligt resultat?
Enligt 4 § KtjL ska snickarna utföra tjänsten s.k. fackmannamässigt.

Arbetet är inte fackmannamässigt utförd och strider mot färgtillverkarens anvisningar. Be dem göra om arbetet. Vägrar de, häv avtalet och ta in någon annan med följd att de nuvarande inte får betalt för den felaktigt utförda tjänsten.
 
Färgen är Flügger Wood tex Opaque Täcklasyr.

Det vita är inget problem för de hade inte påbörjat de detaljerna ännu så det röda stänket ska strykas (infon var mer för att betona att regnet påverkade)

idag, när vädret är bättre är de igång och målar om mycket av det som gjordes igår
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.