Låg löst sådär och jag kunde enkelt plocka bort det, men har ingen aning vad det har för syfte. Ser inte var det ska sitta fast men gissar nånstans ovanför ljuddämparen. Är det något kritiskt tro, ingen aning hur länge det legat vid sidan sådär.

GgFyICKh.png

xUu3EfRh.png
 
En värmesköld för att avleda värmen från avgassystemet mot ovanliggande delar, bör vara tämligen enkel att återmotera
 
Är väl en värmesköld.
 
Hmm enkelt och enkelt, kanske det men gud jag hatar att mecka med bilar med en passion, men det måste väl tillbaka. Och helst innan vintern.
 
Ja det värkar ju skydda bränsletanken så jag hade nog petat dit det igen och satt någon skruv så det inte skramlar
 
Jag vet inte om den skyddar bränsletanken för den ligger vid sidan om dämparen medan denna sak verkar ha legat ovanför, så nånting annat är det förmodligen.
 
Är inte detta infästningspunkten då?
Och en punkt rakt ovan ljuddämparen?
 
  • Bild på underredet av ett fordon med markerad potentiell infästningspunkt och ljuddämpare.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
De flesta sliter bort dem bara. Så varmt blir det inte ända där bak.
 
Som sagt en värmesköld. Hur kritisk den är beror nog på, förmodligen inte lika kritiskt på vintern som en het sommardag i en bilkö. Det är också möjligt att det är standardutrustning, men egentligen bara behövs i varmare klimat.

Men om inte fästena har rostat bort, eller rostat fast så bör det inte vara något större jobb att sätta tillbaka den.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.