Några vänner har tittat lite på Hjältevadshus. Så jag tänkte höra med Er vad ni vet om Hjältevad... Har sökt på forumet, men det verkar inte finnas så mycket o läsa. Bara att deras kalkyler inte håller.

Någon som kan berätta lite??
 
Några vänner har tittat lite på Hjältevadshus. Så jag tänkte höra med Er vad ni vet om Hjältevad... Har sökt på forumet, men det verkar inte finnas så mycket o läsa. Bara att deras kalkyler inte håller.

Någon som kan berätta lite??
Det finns en hel del om Hjältevad lite längte ner på sidan, sök även på forumet.

Vad ska era vänner bygga? Vi tittar på Larsgården och har fått bra med svar från Hjältevad
 
Det där med att kalkylerna inte håller tycker inte jag stämmer.
Jag jobbar på bank och jobbar en del med byggnadskreditiv och de som håller kalkylerna absolut bäst hittills är just Hjältevadshus.
De ger ju fasta priser på hus och jobbar med firmor som ger fasta priser på markarbeten. Väljer man dock egen markentreprenör kanske det inte blir fast pris på den delen.

Att kalkylen håller är en av anledningar till att jag själv kommer att bygga just ett Hjältevadshus ! Man har ju sett ett och annat bygge skena iväg kostnadsmässsigt och det vill jag inte vara med om !!

Jag kan bara uttala mig för hur det funkar i Sthlm.

Vi är väldigt nöjda med de kontakter vi haft hittills med företaget ! :)
 
North, jag har läst det som finns att läsa om Hjältevad, men d e inte mycket. Därför jag undrar vad som finns att säjas om dem eftersom det inte finns så mycket här att läsa ;)
 
Vi byggde ett Björken med Hjältevadshus. Kalkylen höll i stort sett. Vi valde en del extra tillval som inte var med i kalkylen men det räknade vi ju själva med. Vi är nöjda i stort sett men kände ändå att man måste vara nogrann och kontrollera att ritningar och att annat ändras såsom vi önskat. Men eftersom vi är controll-freaks ;) så gick det bra. // Lina
 
Därför jag undrar vad som finns att säjas om dem eftersom det inte finns så mycket här att läsa
Den kontakt som vi har med Hjältevadshus är väldigt bra, de får fram svar väldigt fort på det som inte säljaren vet direkt. Sen om kalkylen håller eller inte vet jag inte. Men som sagt, det gäller att vara lite av ett "Control-Freak".
 
Vi står i startgroparna och ska bygga ett Sofiero. Vi har ritat om planlösningen så att den passar oss. Bla ska vi ha en "egen del" för barnen med varsitt rum(2st om ca 10,5 kvm) samt allrum och dusch/wc mellan. Vårt sovrum kommer att ha eget badrum, kaklat, med ingång från sovrummet. Hallen går ihop och kommer att vara ganska öppen mot köket som i sin tur har öppet mot vardagsrummet. Kök och hall blir med klinkers på golvet medan resten har parkett. Planritningsändringarna kostade inget. Vi har valt ett garage med carport och förråd.

Som standard är det ingen isolering i innerväggarna men det hade säljaren redan lagt till i första kalkylen. Vi valde även till golvvärme pga av att elementen var JÄTTESTORA och tog mycket utrymme.

Det har varit jättegod kontakt med säljaren och vid köksplaneringen så hade vi kontakt med Hjältevadshus via telefon. Samma gäller badet men där inväntar vi de senaste ritningarna för att ha dem som underlag vid planering.

När vi var och träffade säljaren efter jul så fick vi tips om att vänta med att bestämma luckor och badrumsinredning till den nya standarden kom. Då kanske det finns mer att välja på (det finns ganska mycket redan nu) i standard.

Vi har bara positivt att säga, hittills i alla fall ;)

Ha det gott
 
Glömde säga att det är fast pris på allt. Satt i "säljarens uppgift"-kolumnen. Det är väl tryggt :)
 
Vi har beställt ett Nygårds (kommer i mars) som vi ändrat på i viss mån genom omflyttade fönster och dörrar, lagt till takkupa med balkong och såklart byggt bastu (på vinden) mm.

Alla våra kontakter mot såväl Hjältevads såsom säljaren har varit en ren fröjd och vi har blivit tillmötesgådda i alla våra önskemål, så vi är jättenöjda! Vi har dock inte fått huset ännu så ta i trä! ;)

/Krister
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.