K
hejhej!jag böhöver veta ifall någon av er vet hur man kan koppla hörlurar till datorn för jag kollar mycket på videos på youtube och jag vill inte att någon ska höra mig så kan ni hjälpa mig?
 
A
K kanelbulle04 skrev:
hejhej!jag böhöver veta ifall någon av er vet hur man kan koppla hörlurar till datorn för jag kollar mycket på videos på youtube och jag vill inte att någon ska höra mig så kan ni hjälpa mig?
Har du med sladd eller utan sladd?
 
K
det är utan sladd asså bluetouth
 
A
K kanelbulle04 skrev:
det är utan sladd asså bluetouth
Är det windows du har? isf Windows 10? eller vad är det för dator?
 
K
det är en Windows 10
 
A
K kanelbulle04 skrev:
det är en Windows 10
Okej. Nere till höger i aktivitetsfältet ser du en liten textbubbla typ. klicka där och sedan nere till höger igen har du en bluetooth ikon där det kommer stå "ej ansluten" om du inte är kopplad. Klicka på den knappen och koppla ihop enheten med datorn.
 
K
det gick inte
 
A
K kanelbulle04 skrev:
det gick inte
vad är det som inte gick? specificera vad det inte vad som fungera
 
K
bluetooth den funkar inte de står "du kan inte koppla ditt bluetooth för du är en gubbjävel"jag förstår inte hur jag ska koppla när datorn hatar mig
 
A
K kanelbulle04 skrev:
bluetooth den funkar inte de står "du kan inte koppla ditt bluetooth för du är en gubbjävel"jag förstår inte hur jag ska koppla när datorn hatar mig
Gå och slösa någon annans tid istället.
 
  • Gilla
13th Marine och 1 till
  • Laddar…
K
okej vi ses
 
De flesta moderna bärbara datorer (laptops) brukar ha bluetooth inbyggt, de "flesta" stationära datorer har det inte ...

Kolla i windowsinställningarna, ska synas redan här;
 
  • Skärmdump av Windows-inställningar med fokus på Bluetooth-ikonen under 'Enheter' meny.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
kanelbulle04
  • Laddar…
Alla har inte samma ironiska humor...:rolleyes:

Har du en liten bluetooth-ikon i nederkant? Den kan dölja sig så man kan få klicka på en pil.

Bluetooth-headset kan vara lite kinkiga. Är det ett headset som du redan använder till en telefon?

Annars kan väl enkelheten med att koppla in en 3.5mm plugg i datorn ett stort plus. Man får bara kolla om det är en plugg eller separata pluggar för mikrofon och högtalare/lurar. Sitter du vid datorn och tittar spelar det väl inte någon roll om du har sladd?

Bluetooth kan vara lite trixigt att få till. Inte alltid de vill ”para ihop sig”.
Har du hittat blåtands konfigureringen i PCn?
0) Slå av bluetooth i telefonen om du redan använt headsetet till en telefon.
1) Klicka på B symbolen, eller gå via Inställningar i startmenyn. Start (flaggan), sen Inställningar (kugghjulet).
2) klicka på Enheter ( Bluetooth...)
3) Nytt fönster. Slå på bluetooth i datorn.
4) + Lägg till ny enhet
5) välj Bluetooth
6) förhoppningsvis dyker det upp några hittade enheter.
Välj ”Headset”. Sen dyker namnet på headsetet upp.
Kolla att namnet är rimligt, så du inte para ihop med tex fruns headset eller grannens bil.

Och funkar det inte så kanske det funkar om du testar igen i dagen efter. Det är i alla fall min erfarenhet.
Tex hade jag ett par Onödigt dyra Philips som lätt lät sig paras, medan de jag ville använda vägrade låta sig hittas. Men volymen gick inte att ändra på dessa. Nästa dag funkade dock det andra headset klockrent med volymknappar etc, men alltså först vid andra försöket...
 
Han har blivit bannad så förvänta dig inget svar. Han kanske läser dock

Tror dock inte det var en seriös fråga. Det var en trio som blev bannad samtidigt där alla tre svarade på varandras inlägg.... Känns som att det kanske var samma person bakom alla tre profilerna...
 
Uppfattade det som lite självironi vilket väl kan vara nyttigt i bland, men verkar vara nån som leker med olika funktioner på forumet.

Märkligt och omständligt nöje.
Bara att inse att man blivit trollad. :oops:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.