Jag besökte en Byggmax för första gången på länge (dags att börja renovera igen) och något har hänt med prissättningen. De brukade alltid vara billiga på allt vilket de inte är längre. Mest besynnerligt var ändå arbetshandskarna i syntetläder som de vill ha 169 kr/ st för enligt prislappen (de menar nog paret). Bauhaus säljer samma handskar för 14:95/paret.
 
Det är väl konstaterat sen länge att dom inte är så billiga?
 
Fairlane
Jag har köpt en del tryckt virke i olika dimensioner i år och har på skoj jämfört priset mellan Byggmax, Bauhaus och Hornbach. Handlar man för cirka 2000 kr så var möjligen en av de 5-10 kr billigare. Prisskillnaden var så liten så det var mycket mer intressant att se vilka längder etc de hade i lager, samt hur smidigt det är att handla. Jag åkte till Bauhaus eftersom jag ville köpa 360 (skulle bygga 350). Det fanns i mitt varuhus enligt webben, medan Byggmax bara skrev något i stil med "olika längder kan finnas på olika varuhus så kontrollera din butik". Självklart hade inte Bauhaus 360 och olika dimensioner låg huller om buller. Stannade till på Byggmax på vägen hem för att köpa en annan sak och blev förvånad över hur mycket de hade och hur välsorterad och lättfunnet.
Jag skulle även ha råspont men det var tvärslut och restnoterat i två veckor på samtliga Bauhaus i Stockholm. Där räddade Byggmax mitt bygge.
Måste säga att jag länge varit skeptisk till Byggmax, men har blivit positivt överraskad. Priset är dock inte lägre och köerna ofta värre.
 
  • Gilla
Alexandra59
  • Laddar…
Såg du rätt(prislappen kan ha hamnat fel), de handskar Bauhaus tar 14,95 för tar Byggmax 20kr för. Iofs en stor procentuell skillnad ändå.
 
Man blir ju förvirrad av hemsidan hela tiden och när man kommer dit så har de väldigt sparsamt sortiment. Före den stora driven på websortimentet så fanns exempelvis fler storlekar och typ av innerdörrar/karmar men nu begränsat till typ 21*8 om man vill ha vanlig slät. Åkte till K rauta och de hade 20/21 * 7/8/9 inne på samtliga modeller...
Sedan såg jag det här inne på Byggmax... Bil kopplad till K-rauta släpvagn inne i byggvaruhus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Otroligt fint skick på Volvon, jag hade också reagerat.
 
  • Gilla
  • Haha
MagHam och 4 till
  • Laddar…
Jag jämförde takavvattning, sammanlagt 66 meter hängränna med tillbehör till ett par uthus mellan Byggmax, Horbach och Bauhaus. Byggmax har ett "eget" märke som borde vara billigast men de var de inte. Resultatet för "samma" uppsättning blev:
Byggmax 9445 kr (Wijo)
Hornbach 8829 kr (Lindab)
Bauhaus 8767 kr (Icopal)
Det var slående hur lika priserna var på Hornbach och Bauhaus trots olika "fabrikat". Jag trodde Lindab skulle vara dyrast.

Och priset för handskarna borde ha varit för 10-pack till det priset men det såg ut som på bilden. Något måste ha blivit fel. Arbetsbyxor Guide 504 hängandes i butik med pris- och informationslapp, inte 10-pack som förväntat.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Står 14,95 på hemsidan.
 
Dom har hängt fel, 169kr gäller Guide 16. Guide 504 kostar 20kr enligt byggmax web.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.