Jag har varit med i Kundkraft sedan starten för 3-4 år sedan. Jag tycker det funkar bra. Man slipper bekymmra sig och hålla på att leta efter låga priser.

Det är möjligt att man kan hitta billigare pris om man lägger ner jobb på det. Den tiden lägger jag på annat. ;)

Övergångarna har fungerat klanderfritt.

Slutsats: Jag rekommenderar Kundkraft! ;)
 
Inger-Pinger skrev:
Har du under dessa åren jämfört med aktuella priser hos andra bolag?
Ja och skillnaden har varit marginell + eller - något öre.
 
Immobil skrev:
Jag har varit med i Kundkraft sedan starten för 3-4 år sedan. Jag tycker det funkar bra. Man slipper bekymmra sig och hålla på att leta efter låga priser.

Det är möjligt att man kan hitta billigare pris om man lägger ner jobb på det. Den tiden lägger jag på annat. ;)

Övergångarna har fungerat klanderfritt.

Slutsats: Jag rekommenderar Kundkraft! ;)
;) Samma här!

Helena med
Nationalschabraket
 
Elhandlare utan egen position i marknaden tycker:

Priset är just nu (5 augusti 2004) präglat av det torra 2003 och det endast något våtare än normalt 2004. Fortfarande är vi i ett normalläge vad gäller vattentillgång i magasinen, men till skillnad från tidigare år är olje, gas och kolpriser mycket höga. Under vintern är det el som produceras med fossila bränslen som bestämmer priset i Nordisk elmarknad, detta kommer få till konsekvens att de höga bränslepriserna ger höga elpriser. För att från dagens nivå få ner priserna måste bränslepriserna sjunka OCH det måste komma väsentligt mer nederbörd än normalt fram till slutet av oktober (sen kommer det främst som snö och då påverkas inte vinterns priser). Därför - att teckna ettårsavtal är idag ett bra skydd mot extremt höga priser i vinter. Att ligga rörligt är en relativt stor risk.
 
Immobil skrev:
Ja och skillnaden har varit marginell + eller - något öre.
Då spelar det väl knappast någon roll... ;D ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.