Förra veckan ringde min granne till mig och frågade om det blåst borta hos oss... Jag sa Nej, här har det varit superlugnt på den fronten!
Hon berättade då att för ca 5 minuter sedan så blåste till så pass mycket att hela huset skakade och lät... När hon sedan tittade ut hade en massa takpannor trillat/åkt ner. Inte bara på ett ställe utan på flera...
Såg ut som en kraftig virvelvind gått över huset...
Grannen mitt emot dom hade legat ute och solat och helt plötsligt hade deras tujahäck lagt sig ner för att sedan ställa sig igen...

Till min fråga: Är det ett väderfenom? Varför blev det så bara runt deras hus? ???
Till saken hör att vi 1 eller 2 dagar senare stod utanför deras hus och pratade och helt plötsligt börjar det blåsa igen och ett moln av små torra blad kom nersinglande över oss där vi stod... ???
Väldigt mystiskt tycker jag... Någon som har någon teori på detta mystiska fenomen???
 
Virvelvindar/tromber förekommer även i sverige även om de inte är så vanliga som i USA. Jag bor själv mitt i ett öppet jordbrukslandskap och det händer då och då att man kan se en virvelvind fara fram över fälten. Ingenting stort dock, men det förekommer trädvältare även i Sverige.
 
Ni mugglare förstår ju ingenting ;D
 
Så kallade tromber/virvelvindar förekommer bara vid vissa ´idealiska´temperaturer i luft o vatten på sommarhalvåret.
Det är troligtvis ett bra stråk där detta huset ligger.... eller oxå har nån bara lagt en förbannelse över huset ;D
 
Det som är konstigt är att det inte är direkt öppet runt om våra hus... Utan det ligger centralt i den stadsdel vi bor i...

Jag har då aldrig hört något liknande förut...
Mystiskt är det iallafall...

Dragonlady:
Förbannelse... isåfall tror jag snarare på ett tecken från "andra sidan"... min grannes morfar har nyligen gått bort och bara några dagar innan hade dom begravt honom... Kanske ett tecken från honom? ;D
 
;D ;D Inte helt omöjligt
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.