Al-ko Robolinho 500 har fått bra betyg i flera tester, inte minst Rån & Rön ger maskinen gott omdöme. Men användarrecensionerna är verkligen blandade, från hyllningar till sågningar. Det jag reagerar på är att flera berättar om felkoder och därmer obrukbar maskin. Jag bryr mig inte mycket om funktioner och behöver inga finesser pga okomplicerad gräsmatta, jag vill bara att den ska klippa och fungera.
Priset på Al-Kon är hyggligt nu, 5 990. Maskinerna i den prisklassen har inte fått så bra omdömen i konsumenttester annars.

Vad säger ni? Erfarenheter?
Hosta upp ytterligare en tusenlapp för en McCullogh som tydligen ska vara en Husqvarna under huven? Samtidigt får ju inte de heller toppbetyg i tester.
Men som sagt, jag villbara ha en maskin som rullar utan tekniska problem.
 
Ingen erfarenhet av detta fabrikat. En sak som är värd att tänka på är att med de vanliga märkena Husqvarna/Gardena/Mcculloch är att det finns en utbyggd servicekedja. Du slipper att skicka klipparen till en specifik verkstad i kanske ett annat land samt att det går enkelt att få tag på reservdelar om du själv vill fixa med grejorna.
 
E etompau skrev:
Ingen erfarenhet av detta fabrikat. En sak som är värd att tänka på är att med de vanliga märkena Husqvarna/Gardena/Mcculloch är att det finns en utbyggd servicekedja. Du slipper att skicka klipparen till en specifik verkstad i kanske ett annat land samt att det går enkelt att få tag på reservdelar om du själv vill fixa med grejorna.
Jättebra inspel! Det var ingen tanke som slagit mig, men det spelar ju roll.
Nu verkar Al-ko ha en mängd serviceombud i Sverige.
 
Grannen har en Al-Ko 500 och den är så l å n g s a m ! Är nog den långsammaste jag sett. Samt stannar ofta på samma ställe där det går lite uppför. Nej, inget för mig.
 
  • Gilla
Carb120
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.