Hej,

Jag har idag 20st Hide a Lite spottar på fasaden som drivs med en Maxi Jolly med ett astro ur som styrning.
Har Philips Hue i resterande del utav hemmet och vill även kunna styra fasadbelysningen på samma vis via scheman, röst mm.

Då Maxi Jolly´n har push funktion tippar jag på att det blir svårt att få till styrning med en Hue Smart Plug.
Vad hade ni rekommenderat som drivdon för få till detta med en Hue Smart Plug (att kunna dimma är inget krav för mig)?
Hide a Lite spotlight monterad på en träfasad, informationsetikett synlig.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hide a Lite spottar drivdon monterat på trävägg med synliga anslutningskablar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Om du idag har ett astrour som styr till/från av Jollydrivern så är det väl bara att ersätta uret med en passande "smart plug" på lämpligt sätt eller har jag missat något i din kravspec.?
 
  • Gilla
Luddis_1
  • Laddar…
E etompau skrev:
Om du idag har ett astrour som styr till/från av Jollydrivern så är det väl bara att ersätta uret med en passande "smart plug" på lämpligt sätt eller har jag missat något i din kravspec.?
Jag misstänker att jag får problem med Jollydriverns push?
Bryggar jag fasen på push borde det bli dimmning hela tiden.
Jag skulle tro att jag behöver ett drivdon utan dimmning/push.
Eller tänker jag helt fel i hur inkoppling utav Maxi Jolly ska gå till med enbart trigger on/off på spänningen?
 
Men hur funkar det idag? Du skriver att du idag använder ett ur för att styra grejorna. Uret ger väl bara spänning till/från (230 V) till grejorna?
 
E etompau skrev:
Men hur funkar det idag? Du skriver att du idag använder ett ur för att styra grejorna. Uret ger väl bara spänning till/från (230 V) till grejorna?
Inte jag som installerat detta astrour utan följde med i husköpet.
Per idag ser det ut som man kopplat spänning direkt på push funktionen samt byglat på uret.

Om jag förstår dig rätt så borde Maxi Jolly gå att mata med direkt spänning med enkel till/från utan push/dimmer?
 
  • Elkoppling med Orbis Astrour timer och wires kopplade till anslutningsterminaler.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.