Nu börjar badrumsrenoveringen närma sig slutet. Äntligen!! Letar badkar för fullt. Har ett litet badrum så vi får bara plats med ett rektangulärt kar max 150 cm långt. Pga den korta längden vill vi ha ett lite djupare kar ca 50 cm. Har hittat ett hos Svenska Neptun för ca 8900 kr (exkl fronten) modell Bärnsten. Hade gärna hittat ett kar till lite lägre pris. Någon som har några tips?
 
Hej!

Jag är också på jakt efter ett djupt badkar till vettigt pris. De enda jag har hittat med riktigt djup är gamla begagnade gjutjärnsbadkar med fötter. De brukar vara knappt 60 cm djupa.

Och så kan man tydligen beställa ett enligt ritning av sådana som bygger båtskrov, men då är priset näramre 50 000, och så kul tycker inte jag att det är.

Jag funderar på att bygga själv av typ lux-plattor och kakla. Men vi har så många projekt på huset som har högre prioritet än det än så länge.

/pinebar
 
En anledning tror jag är att det börjar bli svårt att få in kar som är djupa på grund av gammla dörrar mm.
Jag letade oxå mycke på djup och det jag köpte på importlagret va ett av de djupare jag hittade.
 
Hej igen!

Nej, jag tror inte att djupet har med dörrarna att göra. De har ju blivit bredare i och med alla regler för tillgänglighet för rullstolar. Jag tror att det har med mängden varmvatten som går åt att göra. Det blir ju naturligtvis mycket dyrare och miljöovänligare att fylla ett djupt badkar än ett grunt.

:) pinebar
 
är också på jakt efter ett djup badkar..... all nyproduktion jag har sett verkar ligga på 46cm och mindre :(. Skulle vilja ha en 55cm+ djup och välja själv vilka dagar jag vill spara på vattnet ;).
gaia
 
standarden blev satt med tanke på att spara pengar för hyresbolagen. Sen verkar ingen ha tänkt på att det faktiskt finns folk som skulle vilja bada hela kroppen på en gång och inte bara valda delar. Lika värdelöst som att köksbänkarna är designade för kvinnors längd.
 
Lösningen på att spara vatten är ju att göra korta men djupa kar som de gammla sittbadkaren. Men av någon anledning ska man ta så stor golvyta i anspråk för att kunna doppa hela kroppen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.