4
Hej,

Jag håller på att bygga en ny entré och har nu möjlighet att dra alla kablar jag vill ha / behöver ha.

Vad för ringklocka ska man ha? Jag skulle gärna vilja ha en ringklocka som är smart, som skickar notiser till mobilen och ringer inomhus (gärna på två ställen). Vad ska man köpa?

Vilka trådar bör jag dra fram till tryckknappen (ethernet och el?)

Mvh
4fun
 
4 4fun skrev:
Hej,

Jag håller på att bygga en ny entré och har nu möjlighet att dra alla kablar jag vill ha / behöver ha.

Vad för ringklocka ska man ha? Jag skulle gärna vilja ha en ringklocka som är smart, som skickar notiser till mobilen och ringer inomhus (gärna på två ställen). Vad ska man köpa?

Vilka trådar bör jag dra fram till tryckknappen (ethernet och el?)

Mvh
4fun
Ställde mig samma fråga för ett par månader sedan och köpte Google Nest Hello. Ville inte ha något batteridrivet och ville kunde få in den i mitt Google-ekosystem. Mitt hus är inte färdigbyggt än så jag kan inte säga om jag är nöjd med den än dock :D

Jag valde Nest hello för att den är snygg, går på ström och integrerar väl med mina Google Nest Home. När någon ringer på dörren kommer jag att få notiser på familjens mobiler och videoströmmen kommer att spelas upp på vår Nets Hello. Tecknar du abonnemang får du extra funktioner som molnlagring, ansiktsigenkänning mm.

Går att hitta för omkring 1.500 kr lite då och då:
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4815857
 
Du behöver bara dra fram vanlig strömmatning som du typiskt har till ringklocka. Så bara följa standarden. De smarta klockorna går på samma matning som en vanlig.

Beroende på vilken klocka du köper så kan den integreras på olika sätt i dina mjukvarulösningar som Google Home, Homey etc.

Jag står i samma läge själv och väntar på att Ubiquity ska släppa sin i Sverige. Detta då jag kör Unifi Security hemma för övervakning i övrigt.


https://store.ui.com/products/uvc-g4-doorbell
 
4
Jag har Ajax larm och ett par imou kameror
Finns det någon bra ringklocka som funkar med det ?
 
Jag valde en Ring Doorbell 3. Går att använda ”hardwire” så laddar den batteriet själv när det behövs. Det går att använda en gammal ding-dong klocka samtidigt som man kan få ljud/notiser på telefon eller platta. Är nöjd med denna modell. Dock kostar det ca 300 kr om året om man vill kunna spara videos i molnet.
 
4
Steelheart Nicklas75 skrev:
Jag valde en Ring Doorbell 3. Går att använda ”hardwire” så laddar den batteriet själv när det behövs. Det går att använda en gammal ding-dong klocka samtidigt som man kan få ljud/notiser på telefon eller platta. Är nöjd med denna modell. Dock kostar det ca 300 kr om året om man vill kunna spara videos i molnet.
kan man spara video på något annat sätt eller måste man ha molntjänst ?
 
4 4fun skrev:
kan man spara video på något annat sätt eller måste man ha molntjänst ?
Som jag förstått det är det tyvärr enbart molnlagring.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.