Hej!
Vi funderar på att skaffa spabad.
Har tittat på ett som är 2,3x2,3 och väger 2154kg med vatten utan några personer.
Plussar man sen på Max 6pers så blir det ju lite till :)

Nu till det kluriga.
Har berg precis under trallen som sluttar. På minsta stället är det ca45mm under trallen och där spabadet kommer sluta är det 520mm under till grusbädd.

Hur ska jag få till en plan yta att ställa ett spat på?
Ska jag gjuta 4plintar i framkant där det är 520? Men då blir det svårt med reglar som ska gå till berg.

Eller ska jag gjuta en klack? Eller hur ska jag göra?

Trädäck under konstruktion med synliga reglar och ojämn grund, potentiell plats för spabad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Måttstock lutad mot underlaget visar gapet mellan trallens plattor och berggrund för att planera för spabad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Mätstock som visar avståndet under en trall till grus och jord, ca 45mm djup.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
D
Jag hade fyllt ut och jämnat av med 0-8 stenmjöl och sedan gjutit en platta.

Jag hade haft som arbetshypotes att plattan skulle va 8-10 cm tjock. Eventuellt något mindre just på lägsta stället på berget.
 
Det kommer ju bli väldigt mycket stenmjöl där det är som högst 52cm därtill att stenmjölet kommer flyta ut åt sidorna. Finns inget stopp.

Skulle det gå att gjuta 4 plintar i framkant och lägga tex 2st 45x220 ihop på plintarna och sen 45x95 uppepå dom till berget som jag jämnar av så det blir slätt.
Även gjuta plintar mellan bergets lägsta punkt och plintarna med 2x45x220 och tex lägga 2st 45x120 ihop som 45x95 också vilar på.
Isf hur tätt ska jag lägga 45x95 reglarna?
Kanske blev svårt att förstå hur jag menar :thinking:
 
  • Träreglar på en altan i olika nivåer med skugga av trädgårdsgrind ovanpå.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.