A
Hej! Jag har några plugghål I betongväggen där jag vill få ut plugg och spackla. Sen har jag ett hål där skruven gått sönder, brutits sönder och är där i väggen på pluggen som jag också vill få ut. Har nån något bra tips på hur man får ut sånt?

jag vet att det låter löjligt att försöka få ut det, hade varit lättare att slipa rent och spackla på. Men jag vill ändå försöka få ut det och någon kanske har svar. Endast seriösa, ej negativa och nedlåtande kommentarer tack!
 
Sitter skruven hårt i pluggen eller varför har den gått av?
Jag skulle försöka få tag i skruven med typ en plattång eller någon annan form av tång för att se om jag kunde skriva ut den. Sedan brukar jag ta en skruv, skriva in den halvvägs i pluggen och dra ut själva pluggen med hjälp av skriven och kasnke en hammare eller bara en tång.

Går det inte och du promt vill få ut den så går det alltid att borra lite från sidan, dvs göra ett hål bredvid skriven/pluggen. Då kan man lättare få grepp om den med en tång och dra ut den.
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
Är det en vanlig plast/nylonplugg så borra ut den med samma diameter på borret (metallborr) som pluggen.

Den med avbruten skruv är ju värre om du inte får grepp med en tång. Jag hade slagit in den med ett dorn. Är det en dåligt härdad skruv går det kanske att borra hör med även om jag tvivlar. :) Har du tur så får borret grepp om skruven och roterar sönder pluggen.
 
  • Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
A
T tobben87 skrev:
Sitter skruven hårt i pluggen eller varför har den gått av?
8.8 mm skruv, skruvade rätt hårt med skiftnyckeln då gick den av nån mm från huvudet. Tror att den sitter väldigt hårt i pluggen och betongen.
 
A
Nicro Nicro skrev:
Är det en vanlig plast/nylonplugg så borra ut den med samma diameter på borret (metallborr) som pluggen.

Den med avbruten skruv är ju värre om du inte får grepp med en tång. Jag hade slagit in den med ett dorn. Är det en dåligt härdad skruv går det kanske att borra hör med även om jag tvivlar. :) Har du tur så får borret grepp om skruven och roterar sönder pluggen.
japp, ska test. Tack för för samtliga svar!!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.