Hej tänkte kolla om priset Jag har fått från rörmokare låter vettigt! Jag ska renovera ett Litet badrum På 6-7 kvm. Rörmokaren ska fixa till rören för dusch tvättställ och och få bort elementet och gömma rören till den. Han säger att jobbet går på ca 9000 kr Och sedan om rören under golvet skall bytas så kommer en ytterligare kostnad på 8-9000 kr. Han säger om rören under golvet inte är svarta eller gråa så måste dem bytas eftersom dem inte är godkända enligt honom. Tycker allt detta låter dyrt eller är det ett normalt pris för detta? Har aldrig anlitat rörmokare innan eller gjort sådant jobb
 
Det lät billigt!
 
C CarlC89 skrev:
Det lät billigt!
Okej tack för svar! Bor i en liten stad och få rör bolag här. Dem flesta har inte tider just nu för små jobb som dem kallar detta för. Men då behöver jag inte leta mera då kan jag boka in honom.

mvh
 
Det tråkiga svaret är att få fler offerter. Det är svårt att säga vad som är rimligt eller inte. Det tar mer tid än vad man tror och rörisen garderad sig för att det kan trassla sig. Ingår material? Det ser ut som om rörisen räknar på en arbetsdag inkl moms och service/bilkostnader. Är det inklusive rot?

Det skulle dras nya rör i min källare. Firma 1 kunde inte uppger fast pris. Firma 2 ville ha 50 000 mer än firma 3. Då fick jag köpa in nästan all material.
 
H Hammarfall skrev:
Det tråkiga svaret är att få fler offerter. Det är svårt att säga vad som är rimligt eller inte. Det tar mer tid än vad man tror och rörisen garderad sig för att det kan trassla sig. Ingår material? Det ser ut som om rörisen räknar på en arbetsdag inkl moms och service/bilkostnader. Är det inklusive rot?

Det skulle dras nya rör i min källare. Firma 1 kunde inte uppger fast pris. Firma 2 ville ha 50 000 mer än firma 3. Då fick jag köpa in nästan all material.


ja jag tror han räknade med Materialet ingick i priset eller så kollar jag det med. Men då kör jag på detta då det verkar som ett okej pris. Tack för hjälpen

Med vänlig hälsning,
 
  • Gilla
Hammarfall
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.