Någon som har erfarenhet av märket "Primy" som säljs (bland annat) hos Bauhaus?

Är lite sugen på deras köksblandare " Primy Steele Classic"

http://www.bauhaus.se/koksblandare-primy-steel-classic-rostfritt-stal.html

Denna köksblandare är lite dyrare än de två andra vi har på "listan" och vi vet inget om märket.. (Kvalitén.. Osv)

Någon som har egna erfarenhet, åsikter?
Med vänlig hälsning, Sandra
 
Hej

Tycker denna blandaren kostar så mycket så ni har råd snegla på lite andra märkare faktiskt..
Själv valde jag blandare från http://www.skanco.se/koksblandare/

Kan väl inte så mycket om dem, tror dom har kontor i Sverige och har väl primärt rostfritt om jag inte har fel..
 
Frodda skrev:
Hej

Tycker denna blandaren kostar så mycket så ni har råd snegla på lite andra märkare faktiskt..
Själv valde jag blandare från [länk]

Kan väl inte så mycket om dem, tror dom har kontor i Sverige och har väl primärt rostfritt om jag inte har fel..
Skälet till att just denna var intressant är att den är i rostfritt och inte krom (som de flesta andra vi kikat på).. den matchar ju de andra rostfria grejerna i köket.. PLUS att den är snäppet högre än de andra kranarna i "gammal stil".. vilket kan vara gynnsamt i köket..

Dock är den ju lite dyrare och då skulle man eg vilja veta lite mer om dem..
Tack för länken/tipset!
 
Snigla skrev:
Skälet till att just denna var intressant är att den är i rostfritt och inte krom (som de flesta andra vi kikat på).. den matchar ju de andra rostfria grejerna i köket.. PLUS att den är snäppet högre än de andra kranarna i "gammal stil".. vilket kan vara gynnsamt i köket..

Dock är den ju lite dyrare och då skulle man eg vilja veta lite mer om dem..
Tack för länken/tipset!
Förstår dig helt om höjden! Jag säger så här, känns den rätt för dig/er så är det den som är valet!
Många gånger handlar det om designen framför funktionen på blandare som gör det avgörande.
 
E
Snigla Snigla skrev:
Skälet till att just denna var intressant är att den är i rostfritt och inte krom (som de flesta andra vi kikat på).. den matchar ju de andra rostfria grejerna i köket.. PLUS att den är snäppet högre än de andra kranarna i "gammal stil".. vilket kan vara gynnsamt i köket..

Dock är den ju lite dyrare och då skulle man eg vilja veta lite mer om dem..
Tack för länken/tipset!
Primy är en dålig Kina-blandare samma företag som tillverkar åt Primy säljer dem på eBay för 39e. Primy Will framstå som exklusiv märke men i själva verket har kina insats. Välj en annan istället ;)
 
E eddie78 skrev:
Primy är en dålig Kina-blandare samma företag som tillverkar åt Primy säljer dem på eBay för 39e. Primy Will framstå som exklusiv märke men i själva verket har kina insats. Välj en annan istället ;)
Hehe det var 5 år sedan jag skrev inlägget, var tvungen och kolla vad det var jag pratat om :p

Med tanke på att det borde ha varit vår köksrenovering, så kan jag tala om att det blev en annan variant.. från Qvesarum byggnadsvård :) (troligen från england). Supernöjda! Fungerar (peppar peppar) kanonbra än (y)
 
E
Snigla Snigla skrev:
Hehe det var 5 år sedan jag skrev inlägget, var tvungen och kolla vad det var jag pratat om :p

Med tanke på att det borde ha varit vår köksrenovering, så kan jag tala om att det blev en annan variant.. från Qvesarum byggnadsvård :) (troligen från england). Supernöjda! Fungerar (peppar peppar) kanonbra än (y)
Ok :) köpte också från England med gammaldags viktoriansk stil o funkar prima ;) dessutom 1/3 av priset än vad det skulle kosta här hemma ;)
 
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.