Bytat handtag på torktumlare Nu har lucklåset tydligen hamnat i låsläge med följden att luckan låser inte när man stänger Hur får man låset tillbaks i öppet läge?
 
  • Gilla
Anna Karin 660125
  • Laddar…
Du har kanske fått låset uppochner? Ta en bild så ser vi bättre. Den skall sitta enligt bild.
 
  • Skiss av demonterad låsmekanism med etiketterade komponenter för korrekt monteringsriktning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Tack för ditt svar Nej det sitter som på bilden .När jag montera handtaget så kände jag på låset i tumlaren o då knäppte det till som om det låste o nu går det inte att få tillbaka låsspärren
 
  • Gilla
Anna Karin 660125
  • Laddar…
Arne Svahn Arne Svahn skrev:
Tack för ditt svar Nej det sitter som på bilden .När jag montera handtaget så kände jag på låset i tumlaren o då knäppte det till som om det låste o nu går det inte att få tillbaka låsspärren
Hej!
Är lite nyfiken på hur det gick för dig! Det är nämligen så att vi också precis har bytt handtag på vår torktumlare. Det gick bra att byta själva handtaget men nu kan vi inte öppna/stänga... det är helt stumt. Måste skruva isär allt igen men vet inte vad det är för fel! Kunde vara kul att höra om du lyckades lösa ditt problem med din torktumlare!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.