T
Jag undrar om någon har någon rekommendation på ett ställe som slipar sågklingor för ett bra pris i Stockholm?

Jag ska slipa två klingor till min Bosch gersåg. Min lokala butik skulle ha 412 kr för att slipa den med 60 tänder och 327 kr för den med 48 tänder. Nu har jag ingen erfarenhet av det här men jag tyckte det lät lite väl saftigt.
 
A
T Ejmelie skrev:
Jag undrar om någon har någon rekommendation på ett ställe som slipar sågklingor för ett bra pris i Stockholm?

Jag ska slipa två klingor till min Bosch gersåg. Min lokala butik skulle ha 412 kr för att slipa den med 60 tänder och 327 kr för den med 48 tänder. Nu har jag ingen erfarenhet av det här men jag tyckte det lät lite väl saftigt.
Ja, det lät lite saftigt. Tror jag betalar runt 200+moms när jag slipar klingor, äger enbart 72 tänders. Nu är detta i Örebro.
 
G
Slipgruppen i Sätra. Slipade 2 klingor åt mej i juni, minns inte priset men tyckte det va billigt och det blev bra.
 
Kanske läge att göra det själv?
 
G
Oftast ska väl varannan tand slipas med vinkel åt varannat håll, sen ska tändernas utsida (ytterdiameter) väl också slipas, det gjorde i alla fall Slipgruppen på mina.
 
T
mowatom skrev:
Ja, det lät lite saftigt. Tror jag betalar runt 200+moms när jag slipar klingor, äger enbart 72 tänders. Nu är detta i Örebro.
Ja det känns lite mer överkomligt pris.
 
T
G OMathson skrev:
Slipgruppen i Sätra. Slipade 2 klingor åt mej i juni, minns inte priset men tyckte det va billigt och det blev bra.
Kanske ska kolla med dem vad dom tar
 
T
Något ställe runt Bromma eller västra sidan av stan?
 
Med dom slippriserna är det kanske läge att köpa nya?

Fyra sågklingor av olika storlekar och tänder med pris- och artikelinformation från Biltema.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
T Ejmelie skrev:
Något ställe runt Bromma eller västra sidan av stan?
Har hört bra om Slipkliniken vid Thorildsplan men inte testat själv: http://www.slipkliniken.se

Lycka till och återkom gärna med recension!
 
T
H hampasnöret skrev:
Har hört bra om Slipkliniken vid Thorildsplan men inte testat själv: [länk]

Lycka till och återkom gärna med recension!
Tack, kollar upp det
 
T
H hampasnöret skrev:
Har hört bra om Slipkliniken vid Thorildsplan men inte testat själv: [länk]

Lycka till och återkom gärna med recension!
Dom tog ca 250kr per klinga. Mycket mer humant pris tycker jag
 
  • Gilla
hampasnöret
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.