Hur kan ni släppa in alla falska Filip Hammar-annonser? Det kryllar av dem i forumet just nu. Får ni betalt för att de visas eller? I så fall bidrar ni ju till nätlurendrejeri.
 
Det är inte BH som väljer annonser, och du kan ju faktiskt anmäla det direkt till annonsleverantören på den lilla knappen på varje annons...
 
  • Gilla
13th Marine och 1 till
  • Laddar…
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Det är inte BH som väljer annonser, och du kan ju faktiskt anmäla det direkt till annonsleverantören på den lilla knappen på varje annons...
Det har jag också gjort. Du menar att BH inte har kontroll över vad som visas?
 
imported_Benno imported_Benno skrev:
Det har jag också gjort. Du menar att BH inte har kontroll över vad som visas?
Nu vet jag inte exakt hur det fungerar, men som jag uppfattat det så kan de gå in blockera enskilda annonser, och möjligen välja typ av annonser...

Det är ju knappast så att Google erbjuder BH en liten knapp som det står "Vill ni acceptera annonser som lurar folk?" utan de här skumraskföretagen köper annonsplats av Google och kör tills någon anmäler dem....
 
  • Gilla
C.Lundin och 1 till
  • Laddar…
Man kan som sajtägare välja att sälja sina annonser till annonsörer och då ha koll på vad som visas, eller så kan man göra det enkelt och överlåta allt till Google och två sina händer.
 
Jag har bett Per plocka bort den. Problemet är ju att de registrerar nya adresser på löpande band, så fort en är spärrad dyker nästa upp.
 
G
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Jag har bett Per plocka bort den. Problemet är ju att de registrerar nya adresser på löpande band, så fort en är spärrad dyker nästa upp.
Går det inte att filtrera på ord. t.ex. listan med kändisnamn de brukar köra, bitcoin osv?
 
Nej, tyvärr.
 
engs
Fick upp en med nån av ABBA-snubbarna, Björn eller Benny idag. Anmälde direkt på annonsen, synd de inte har ett val för "bedrägeri" också.

Kan tycka det är märkligt att google inte kan sortera ut bättre, dvs annonser som kommer in med exakt samma bild på Filip som de plockat bort tidigare borde ringa en klocka för manuell granskning (av någon i resp. land annonsen ska visas i, som enklare kan ta rätt beslut än någon i typ Indien) innan den släpps igenom. Dvs vill Filip göra reklam för ett TV-program i googles system kommer han säkert fastna men släppas igenom efter manuell granskning.

Bildigenkänning är ju en barnlek för google idag, med ord ännu enklare. Antalet riktiga (ej scam) annonser som har både "filip hammar" och "bitcoin" torde vara förvinnande få?
 
  • Gilla
TreeView
  • Laddar…
Problemet är att Google överlåter jobbet åt oss så länge ingen lag tvingar dem att sanera olagligt innehåll i sina annonser.
 
T Thörre skrev:
Klassiker i samma anda.
[länk]

Du kanske ska sluta googla på mr hammar ? ;)
Filipofredrik är bland de tråkigare jag känner till (de har inte varit roliga sedan de tutade på Djursholms golfbana) så jag skulle aldrig få för mig att stalka dem med google. :)
 
  • Gilla
Manhunter
  • Laddar…
Jag har en inbyggd ad-block i hjärnan som automatiskt filtrerar bort annonser. Och varför skulle man köpa något bara för att en kändis påstås göra samma sak??
 
  • Gilla
SonnyListon
  • Laddar…
M Myckling skrev:
Jag har en inbyggd ad-block i hjärnan som automatiskt filtrerar bort annonser. Och varför skulle man köpa något bara för att en kändis påstås göra samma sak??
Jag med. Det är så himla skönt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.