Behöver en ny gräsklippare och fick syn på denna på Coop
P6556_SM_220x220.jpg

Den kostar 3000 kr

Klippbredd 56cm B/S motor 6.5 Hk

Är det ett bra köp tror ni?
 
Just den vet jag inte men min Partner från Harald Nyborg fungerar alldeles galant!
 
Var och tittade på den och tyckte den var lite klumpig.
Nästan för bred.

Kanske blir en klippo.. Fast den är ju dubbelt så dyr :(
 
Jag går själv i tankar på en ny gräsklippare. Vill ha en som klipper så brett som möjligt utan att vara en åkgräsklippare, det verkar finnas några som klipper 56cm, mer går nog inte att få utan att vara en åkgräsklipp.

Så vitt jag kan se verkar det vara en gräns vid 53 cm klippbredd, de har uppsamlare å mulching, 56orna har endast mulching.

Kanske jag inte ska bry mig, ser det snyggt ut efter att man klippt med en mulching?

 
Jag har gått i tankarna och har hittat en som verkar riktigt bra. Husqvarna R 152sv .. http://utomhus.husqvarna.se/node2158.asp?pid=87&cid=62.

Det var med rekommendation från Carlsönerna som är mkt duktiga på gräsklippare och som sysslar med kvalitéts maskiner. Jag ville inte lägga 7-8.000 och ville ha en som klarar både mulchning och även uppsamlare.

Dom ger 1000:- rabatt om man köper den tom sista juni tror jag, ordpris var 5700:-.

53cm klippbredd, Honda 4takts motor osv ..

http://www.carlsonerna.se/
 
Ja maskinen du tittar på är klart intressant, jag är i valet och kvalet om jag ska välja en med mulch/uppsamlare samt sidoutkast med 53cm klippbredd eller om jag ska välja en med 56cm bredd som "endast" har mulching? Ja det kanske inte är värt att förhandla bort uppsamlaren för att få 3 cm extra i bredd på maskinen? Dessa cm lär väl inte göra så mycket i tidsbesparing ändå antar jag. Mulching i all ära men ibland behöver man plocka upp efter sig trots mulching.
 
Partners 53cm med extra allt fungerar klockrent (finns med Honda motor), men räkna med att lite reparationer titt som tätt. Skruvar lossnar, kniven blir lös p.g.a. skruven har tappat gängan etc.

Klippo kostar dubbelt så mycket i inköp men håller och länge.

Henrik
 
Idag var jag inne på Husqvarna och bokade en R 152SV, kampanjpris dvs sänkt pris från 5700 till 4700:-. Får nu vänta 2-3 veckor innan hemkomsten..

 
Engan .. härligt !! var det leveranstid på den asså ??? vart beställde du nånstans ifrån ?

Jag skall nog åka och köpa en i helgen, trodde man fick den direkt >:(

Nu är det upp till bevis också att den är en riktigt bra maskin eller hur Engan :)
 
Jag beställde på husqvarna butiken hemma i Enköping. Han hade beställt hem 10 maskiner men de såldes direkt så nu hade han beställt ett gäng till och det är en av dessa som jag är bokad på, tyvärr ett par veckors leveranstid.

Han sade att det var ett grymt tryck efter dessa då dom har kampanj på dom. Det är säkert möjligt att få en direkt om man har tur eller åker till en annan stad. Jag valde att handla på hemmaplan och tar gärna lite väntan.

Jag tror inte att vi ska bli besvikna, det är en rejäl maskin, gångsäker motor. jag gillade skarpt att man kan reglera hastigheten på klippare utan att behöva sänka hastigheten på knivarna, att påsen var lättömd var också trevligt.
 
Låter ju riktigt bra, jag har inte sett den i verkligenheten och klämmt på den. Jag såg även att den fanns som R 152SV BBC .. där man kan stänga av enbart kniven med ha motorn igång, bra finess om man måste tömma mycket och inte vill stänga av den varje gång.

Den ser ju onekligen helt spacad ut asså :)

 
Idag ska jag hämta maskinen. Spänningen är olidlig.. :)
 
Engan, jag fick min förra helgen, är riktigt nöjd. Måste ju säga att det är ett riktigt bra pris för den maskinen.
 
Ja jag är riktigt nöjd jag med, bytt från en Volvo till en Audi.. :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.