Jag snubblade baklänges på diskmaskinens lucka som stod öppen och ramlade över den......luckan blev lite sned, men gick att stänga. Dock plaskar det rätt högt när vi testkörde maskinen och det droppar ut liiite vatten från ena sidan.
Täcker vanliga hemförsäkringen det är eller är det bara att hosta upp pengar för en ny maskin? Den nuvarande har stått där sen oktober -05.....

:'(
 
Läs i dina försäkringsbrev om denna typ omfattas av försäkringen..
Kontakta därefter ditt försäkringsbolag och KRÄV, fråga inte.
Om man frågar så får man bara ett nej.
Om man kräver så är chansen större att det går igenom. Speciellt om du kan stödja dig på krivningar i deras eget försäkringsbrev.
 
Det låter somom det borde gå på allriskdelen i hemförsäkringen.
Jag håller för övrigt med Volvo, kräv ersättning :)

En sak är förstås hur skadan värderas och hur hög självrisken är. Men att diskmaskinen läcker vatten gör ju självklart att den (eller bara luckan???) ska bytas, annars kan det ju bli betydligt värre skador framöver.
 
  • Gilla
huvudtystnad
  • Laddar…
volvo skrev:
Läs i dina försäkringsbrev om denna typ omfattas av försäkringen..
Jag har läst och läst och läst, men jag kan inte hitta något som verkar passa in. Som vanligt med alla sånadär villkor så är de ju inte lätta att varken läsa eller tolka, men jag ska lusläsa allt igen och sen göra som du säger...kräva ersättning. :cool:
 
Oktober - 05? Var det en ny diskmaskin, i så fall kanske du har garanti kvar. I annat fall är det nog allriskförsäkringen den som jag så lyckligt kallar klumpförsäkringen som täcker. Brukar ligga runt 1000 kr i självrisk beroende på bolag.
 
Allriskförsäkringen är väl oftast en tilläggsförsäkring. Inte säkert att man har.

kan ju vara intressant att titta på kvittot från köpet också. I många fall försöker de ju pracka på en diverse extra försäkringar vid köpet (jag brukar alltid avstå).

Låter lite osannolikt att det skulle gå på garantin, i så fall får man nog spela dum.
 
Hittade ett papper igår där det faktiskt står att vi har tecknat en allriskförsäkring....jippie! Gjorde en skadeanmälan igår och väntar på svar. Det MÅSTE ju gå på allriskförsäkringen...vad ska man annars ha den till? :)
Garantin kommer jag inte att försöka få det lagat på....där ingår ju bara fabrikationsfel och det kan man väl knappast kalla detta.... :cool:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.