Therese.jk82
Hej,
Vi håller på att renovera en gammal villa och står nu inför alla de inköp till bla badrum och kök som behövs.
Hörde att det var betydligt billigare att köpa hem produkter från Polen. Finns det ngn här som nyligen (2019) varit nere och kan berätta om det stämmer? Och isf vart man bör handla eller vad man sparar mest pengar på?
vi funderade på att åka över nu under sommaren men efter lite mer googling verkar det som svenska kronan inte gör att det är så värt det längre, eller är det vi som googlar fel? ;)
Skulle vara toppen att få svar från någon som vart där ”IRL”! :)
Det vi främst letar efter är bla marmorkakel plattor, sten diskbänk, vitvaror och badrumsinredning

Tack för hjälpen!!
 
Hej,

Vi köpte vitvaror från Tyskland och sparade ungefär hälften av vad motsvarande varor kostat här. Men nu står ju Euron så högt..
 
Hej!
Intressant. Vilka tyska internetaffärer levererar större vitvaror till Sverige? Svårt att hitta någon sådan tycker jag.
mvh
 
Vi köpte från Bob’ Electro i Hamburg. Varorna skickades smidigt med DHL och kom tidigare än vi räknat med.

https://www.bobselektro.de/
 
Jag förstår, kikade in där och när det gäller integrerade produkter verkar det endast finnas Liebherr (dyrt) och Neff, som jag inte har någon riktig uppfattning om hur de står sig i kvalitet. Någon som vet?
 
Neff är mig veterligen Siemens premiummärke.
Hade en del snygga lösningar när vi kikade på att bygga hus, ugnslucka som glider in under ugnen och är ur vägen.
Hällen hade en magnetisk puck som vred, barnsäkring var att ta bort pucken, och det var busenkelt att göra rent.
 
Vi har ett komplett Neff kök (utom kyl/frys som är Siemens). Neff ingår i Bosch/Siemens och är i det stora samma produkter. Vi hade ett problem med vår fläkt och Siemens/Neff och och löste det smidigt åt oss.

Neff är relativt nya i Sverige och säljs (dyrt) av t ex Ballingslöv mm, men de är väletablerade i Tyskland. De har ett par unika lösningar som vi tyckte va bra och blev intresserade redan innan vi kollade på nätet. Offerter från t ex Ballingslöv låg på ~ 100k, slutade att vi betalade ~55k från Tyskland för samma produkter. Vi kanske kunde prutat hos Ballingslöv men vi valde inte deras kök ändå.
 
Onsalakorven Onsalakorven skrev:
Vi har ett komplett Neff kök (utom kyl/frys som är Siemens). Neff ingår i Bosch/Siemens och är i det stora samma produkter. Vi hade ett problem med vår fläkt och Siemens/Neff och och löste det smidigt åt oss.

Neff är relativt nya i Sverige och säljs (dyrt) av t ex Ballingslöv mm, men de är väletablerade i Tyskland. De har ett par unika lösningar som vi tyckte va bra och blev intresserade redan innan vi kollade på nätet. Offerter från t ex Ballingslöv låg på ~ 100k, slutade att vi betalade ~55k från Tyskland för samma produkter. Vi kanske kunde prutat hos Ballingslöv men vi valde inte deras kök ändå.
Hej! Vi tänker göra samma som du gjorde, beställa Neff billigare från Tyskland. Var köpte du dem? Vilka modeller köpte du? Vi hittar inte exakt samma modeller i Tyskland som i katalogen här i Sverige.
 
K Kristina Johansson2 skrev:
Hej! Vi tänker göra samma som du gjorde, beställa Neff billigare från Tyskland. Var köpte du dem? Vilka modeller köpte du? Vi hittar inte exakt samma modeller i Tyskland som i katalogen här i Sverige.
Hej!

Bob’s Electro i Hamburg. De har en bra webbshop med allt klart och tydligt. Jag ska kolla upp modellerna.
 
Onsalakorven Onsalakorven skrev:
Hej!

Bob’s Electro i Hamburg. De har en bra webbshop med allt klart och tydligt. Jag ska kolla upp modellerna.
Tack Vi har tittat på deras sida men tyvärr så hittar vi inte samma modeller som i den svenska katalogen. Tillkom det några dolda kostnader för dig?
 
K Kristina Johansson2 skrev:
Tack Vi har tittat på deras sida men tyvärr så hittar vi inte samma modeller som i den svenska katalogen. Tillkom det några dolda kostnader för dig?
Nej, bara frakt.

Lite andra modeller kanske det va, men ingen större skillnad. Läs på om modellerna så vet ni. T ex så är ”ringen” inte röd på vår spishäll, men det gör mig inget.
Modernt kök med ö-skåp i grått, träbänkskiva, inbyggd svart spishäll utan röd ring och rostfria vitvaror.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Onsalakorven Onsalakorven skrev:
Nej, bara frakt.

Lite andra modeller kanske det va, men ingen större skillnad. Läs på om modellerna så vet ni. T ex så är ”ringen” inte röd på vår spishäll, men det gör mig inget.
[bild]
tack Jättesnyggt! Du får gärna skriva modellnumren till mig när du kollat det
 
Här är de, men detta va ju 2018 så det har säkert ändrats. Allt kom på en vecka med DHL.
Skärmbild av en faktura från 2018 med olika köksapparater och modeller från Neff, inklusive priser och moms, vissa uppgifter är överstrukna för integritet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
K Kristina Johansson2 skrev:
Tack Vi har tittat på deras sida men tyvärr så hittar vi inte samma modeller som i den svenska katalogen. Tillkom det några dolda kostnader för dig?
Hej! Jag har beställt alla vår vitvaror(miele) från bob's electro. Ett tips är att skriva till dem och berätta vilka modeller du vill ha. Dem kan ta hem i stort sett vilka modeller som helst inte bara det dem har på hemsidan i alla fall miele. Sen kan man få ett bra erbjudande om man ber dem ge ett pris på dem vitvarorna man är intresserad av. Alltså inte köra köpet via hemsidan.
 
Onsalakorven Onsalakorven skrev:
Här är de, men detta va ju 2018 så det har säkert ändrats. Allt kom på en vecka med DHL.
[bild]
Tack snälla för din vänlighet!
Vi ska kontrollera modellbeteckningarna.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.