nån som vet hur många liter blandat vatten jag får av min tank somär innbyggd i pannan och  ligger på  100L jag eldar med pellets, vill ju inte stå utan varmvatten efter man badat! ,vårat bad ligger på 215 L,vi ringde energirådgivningen och frågade, dom tyckte att vi skulle dra upp pannan på 85 Grader för att dryga ut det så att säga! nån som vet? vad ska man annars köpa en el beredare eller en acktank?
 
borde väl bli:100l 85°utspätt med 100l 4° ger 200l 44,5°
 
fredrik1976 skrev:
nån som vet hur många liter blandat vatten jag får av min tank somär innbyggd i pannan och  ligger på  100L jag eldar med pellets, vill ju inte stå utan varmvatten efter man badat! ,vårat bad ligger på 215 L,vi ringde energirådgivningen och frågade, dom tyckte att vi skulle dra upp pannan på 85 Grader för att dryga ut det så att säga! nån som vet? vad ska man annars köpa en el beredare eller en acktank?
Ur en 120 l beredare får man ut ca 185 l 40° vatten om ack/pannan är 70°..
Men om vv räcker till att fylla badet så ska det inte va problem med vv efter badet då det går rätt fort att värma, Annars får du höja tempen på pannan el tvångs starta brännaren innan ni börjar tappa up badet.. Du får även ut mer vv om du tappar upp långsammare..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.