...visst jag har 20% rabatt också. men 435 kronor per liter färg för snickerier inomhus?

alcro servalack halvblank bas A bruten.

har priserna i byggbranschen stigit i coronatider eller vad händer?


ps. en liter Amaronevin kan kosta 385:- :)
 
  • Kvitto som visar pris på ALCRO SERVALACK HALVBLANK och andra byggprodukter med rabatt avdragen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det finns kanske bättre pris på annat håll?

Butiker som ger 20% rabatt brukar ha en prisnivå där de skall ha råd att ge uppåt 40 - 50% rabatt också, till utvalda kunder.
 
  • Gilla
Henri och 3 till
  • Laddar…
Jo så kan det vara.

men som vanlig svensson som renoverar blir det sällan jättestora inköp på ett bräde... förutom när man målar huset utvändigt tex
 
  • Gilla
da_leader
  • Laddar…
Finns det billiga webbutiker för vanlig färg? För billack blir det mycket billigare att beställa än att köpa över disk.
 
C
Med rabatten är det väl iofs inte så pjåkigt pris för den produkten. Kvalitetsfärg är dyrt.
Sen vet jag inte om brytbasen brukar vara billigare bara för att det är lite mindre i burken. De ser det så att säga som en service att de lämnat plats i burken för brytfärgen.
 
Beckers motsvarighet hos Bauhaus kostar ca 280 kr bruten och klar om jag inte minns fel. Det är alltid betydligt dyrare att handla färg hos färgbutiker a, oavsett rabattnivå. Har själv 40% hos Flügger, men handlar ändå inte där.
 
  • Gilla
Stensson11 och 1 till
  • Laddar…
Blanda egen färg så blir det billigare och inte är det svårt.
 
Tack. Där verkar nivån vara med fackhandeln minus 20%...
 
Tumregel: Bra skit kostar ofta skitmycket.
 
  • Gilla
pianist och 2 till
  • Laddar…
Handla på nätet tex. Stuvbutiken i Karlstad, www.stuvbutiken.com , har bra priser och snabba leveranser..
 
  • Gilla
lenartzz och 3 till
  • Laddar…
P pianist skrev:
Jo så kan det vara.

men som vanlig svensson som renoverar blir det sällan jättestora inköp på ett bräde... förutom när man målar huset utvändigt tex
Gå till bauhaus eller liknande istället.
 
  • Gilla
Nalleman64 och 1 till
  • Laddar…
Jag är chockerad över pris på färg i Sverige!
Jag är nu i ett land i Asia, där det råder tropisk klimat.
Ett tropisk klimat är många gånger tuffare för allt människan producerar.
Allt bryts ner, snabbt som tusan, det vare sig metall, stål (även rostfritt stål rostar), plast, polykarbonat, trä, gummi osv. You name it!

Beträffande diskussionen om färg till hus, utvändig som invändigt, så måste färg som används i den stekande solen, regnet och fukten här ha mycket goda egenskaper för att överleva.
När trådstartaren skriver priset på färg, och då inomhus färg som inte behöver vara lika tuff som utomhusfärg, då säger jag att det är ocker, och att vi/ni som kund luras rejält därför ni godtar vad som helst utan att protestera.

Här i Asien köper jag färg till mur och trä till samma pris.
Och priset ligger på ca. 35 kr/litern!
Och kvalitén är det inget att klaga på. Bättre än i Svea, det är helt säkert.
Har ett hus som nu har haft samma färg på väggarna utomhus i snart 20 år. I stekande sol, i skyfall i ett mycket tufft klimat.
Det är vattenbaserad färg. Vattenbaserad färg finns nu över allt och har konkurrerat ut oljebaserad färg.
Färg på väggarna inomhus samma. Både på trä och på mur.
Och färg blandas på affären som i Svea. Konkurrens är det också, allt från Norska Jotun till de sämsta nationella fabrikerna.

Att bra skit skall kosta skitmycket är en lögn!
Bra skit kan kosta så litet som 35 kr/litern!
Och nej, kom inte med att det är ett lågkostnadsland, här kostar det mesta samma som i Svea.

Men fortsätt betala ni, utan att säga nåt, det blir dyrare nästa gång du skall köpa färg, de vet du håller tyst och bara knyter nävarna i fickan. :rofl:
 
  • Gilla
Thomas S Eiselberg och 2 till
  • Laddar…
M Morgan1 skrev:
Att bra skit skall kosta skitmycket är en lögn!
Jag skrev inte att det SKA kosta skitmycket.
Jag skriv "Bra skit kostar ofta skitmycket".

:)
 
Har också övergett den lokala färgaffären (och Nordsjö) till förmån för Bauhaus (och Beckers). Inte bara p.g.a. prisnivån, men det är en faktor bland andra.
 
  • Gilla
Nalleman64 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.