Tar mig friheten att starta en WIP-tråd (Work In Progress). Möjligt att det kommer upp en site senare, men via en wip-tråd så stannar ju folket kvar på forumet.

Projektet är redan påbörjat, och textmässigt ser det ut som följande;

Idag 4 mindre rum + en större hall, en mycket liten toalett och lika liten bastu.

Att göra;

4 (5 inkl hall) rum skall bli totalt 3, för öppnare planlösning.

Ena väggen mot trappan skall rivas, och sedan skall det upp en halv-vägg.

"Låda" för plasma skall byggas. Dels för att få upp den i höjd pga av snetak, och dels för att slippa kablage.

Infällda spots i vägg (placering - oklart).

Bastun skall bort, helkakla och duschutrymme.

Bredspackling och målning, golvläggning i samtliga rum.

EJ skalenlig skiss:

ovanv8hq.gif

Skulle tråden vara placerad fel, eller strida mot nåt så kan väl någon moderator ta bort den/flytta den.

 
Kirrar upp en bild ikväll på hur det var innan vi satte i spaden.

Svåger in action.
rivning9gy.jpg

tapet8yz.jpg

gummimatta2ax.jpg

spackling6jl.jpg

Pause
pausee.jpg

:)
coolguys3qv.jpg

End of day
pjuck.jpg

 
Bra, fler sådana trådar och fler bilder! Tycker det är så tråkigt med hemsidor, man orkar inte surfa till alla ställen och det går inte att diskutera lösningarna man ser direkt.....
 
...och så slipper man alla popups om man inte har sp2. ::)


(Mitt förslag är att starta ett trådämne som heter just W.I.P)
 
Hej!

Toppen, mera sånt! Enkelt att se vad Ni gör.

Juni
 
När det gäller mattrivningen (gummimatta) så tröttnade vi på kofoten, och införskaffade igårkväll en mattstrippa, och 15 kvadrat var borta på en timme. Och medans jag rev matta igår så höll annan arbetskraft på med en giraff (spackelslip).

Idag blir det byggstäd och ett par öl, inte ett knop mer, har kört hårt sen i fredags. Puh.

 
Ahh giraff det skulle ja vilja haft när man slipade tak, va så in i helvitte dyra dock. Vart fick du tag i den?
 
Tja Erik_D... ja men dom är värda sin vikt i guld nästan...fii faan för o slipa det vi körde igår, för hand. Då hade fuskjobb varit ett faktum  :) .

Vi hyrde faktist en.... 120 spänn dygnet, sen kostar slip-papper 50 spänn styck, och jag gjorde av med 3 st 140papper. Ap-billigt med andra ord.

Men att köpa in en lär gå på ett par lakan, och då får man väl väga in hur ofta man bredspacklar.
 
En bild på hur de hade det tidigare;


1230uw.jpg

 
Helgens bygge (denna helg utnyttjades en kusin, cred till dig)  ;)

Rörelseoskärpa
vaggen28ue.jpg

Före
vaggen12lb.jpg


Påplats och jevligt stadigt...
vaggen2ed.jpg


90-reglar, 13-gips, jävla massa skruv och spackel, spackel, och spackel......blev stadig som få, kan knappt tro det är gjort av en människohand.  ;D

Har även grunmålat alla väggar nu.

Morgondagen:

Finlira halv-väggen.
Måla alla väggar.
Börja lacera tak.
Tjacka en tårta (blir 25 bast   :-/ )

I morrn kommer även plasman, så plasmalådebygget SKA påbörjas och bli klart i morrn... Nån som har tips eller råd?
 
Hallo.

Nope, det har inte stannat upp :), bara torsk på batteri och tid.

Kommer åt några bilder idag iaf, så jag slänger in dom. Mer får komma under veckan.
 
DSCF2115.JPG


Status:

- Installerat en kamin (som snott tid).
- Fortfarande inte påbörjat utbyggnaden för plasman.

Kvar på övervåning:
- Plasmalåda
- Lister
- Panelvägg (bilder kommer)
- Elektronik
- Inredning
- Taket målas 1 eller 2 gånger till.

I veckan slutförs:
- Panelvägg
- Lister
- Elektronik
- (skickar en mycket betydande möbel, på lackning - ferrariröd ;)
 
Andra hållet..

DSCF2116.JPG
 
Läckert med spotten i väggen som tydligt markerar trappans början utan att störa resten av rummet. (antecknar till eget kommande bygge av liknande väggsnutt)

/Ola
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.