Påtal om skillnader. Jag va påväg att köpa en 216 idag MEN jag såg att netonnet hade en 254 billigare än bauhaus o utnyttjade bauhaus prisgaranti. 2100 för en 254. Bara ett tips!
 
CHEMAS skrev:
Påtal om skillnader. Jag va påväg att köpa en 216 idag MEN jag såg att netonnet hade en 254 billigare än bauhaus o utnyttjade bauhaus prisgaranti. 2100 för en 254. Bara ett tips!
Vet du om den klarar 95x95?
 
Är Metabo 254 v1 värd 2000kr. Kostar de just nu hos netonnet.se
 
Undrar det jag med? Såg att det kommit en ny Version2, därför NetonNet säljer de gamla för 1990:-, den nya kostar 2690:-. Vet någon vad skillnaden är?
 
Nytt i version 2 (från netonnet)
Bättre uppsamling av spån (80% bättre)
Laser och lampa är flyttade till en position över klingans framkant för att undvika att smutsas ned.
Handtag är placerat i mittpunkten av sågen för enklare förflyttning.
Sidostöden går att ta bort för extra stöd om man jobbar med längre virke på golvet.
Större kap dimensioner.
Kompaktare vid transport och förvaring.
Robustare konstruktion
Mer exakt gerning är föregångaren.
 
  • Gilla
Mach77777
  • Laddar…
A
Ser att de är ett par som har kgs 216 i denna tråd :) är ni nöjda? Fungerar som än?

Köpte en idag med tillhörande sågbord, riktigt stabil pjäs som av vad jag läst ska vara riktigt bra.. har dock en fråga "tilt" på sågen.. går de inte att låsa den funktionen? Och isf.. hur gör man?
 
Fortfarande nöjd efter 7 år eller så. Vad har du för problem med tilten? Finns bara fasta lägen för 0 och 45, men de går båda att justera.
 
A
Ellagård skrev:
Fortfarande nöjd efter 7 år eller så. Vad har du för problem med tilten? Finns bara fasta lägen för 0 och 45, men de går båda att justera.
Tack för svar. Min går att justera allt mellan 0 - 45 grader. Hittade "felet" Nyckeln hade hamnat i något halvläge och idag då jag höll på så sprättade den tillbaka och nu kan jag låsa sågen på 0 grader. Gersågade ett gäng 45 grader i asp idag och de blev otroligt fina snitt. :)
 
Jag har beställt metabo kgs 254 m
Ni som har haft eller äger en.. Är ni nöjda 3000kr kostar bauhaus frifrakt
 
A
Flitigt använd i snart 5 års tid. Klingan måste bytas samt att man kan känna att rullagrerna (som de två stängerna går på) skulle behöva, om möjligt smörjas alt bytas på sikt.
 
Jag har KGS 216M, Är nöjd efter att ha kapat allt till förrådet jag byggde på tomten och hunnit testa sågen utanför min snickeriverkstad där den stått mest oanvänd sen i våras. Mycket såg för pengarna men lasern stämmer inte överens med var snittet hamnar, ingen jättejkris för jag använder lasern ändå inte. Klingorna som följer med är inte de bästa men duger till reglar och så men inte till finare snickerier, de som ingår flisar ur, ska köpa nya! Annars är jag mycket nöjd med maskinen!
 
Min började bete sig väldigt konstigt tidigare idag (har "alltid" startat med ett litet ryck)...


Visade sig vara två skruvar som nästan lossnat! Lite ny loctite och skruva in dom igen, där är en av dom! :surprised:
Närbild på geringssågens rotationspunkt med en nästan utskruvad skruv och hand som pekar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Såhär mjukt kan jag inte minnas att den någonsin gått, måste bara kolla hur bra vinklarna stämmer igen nu

Edit: svarar kanske inte på ts fråga, men det är 254 som jag har. Köpte den större, för att den kan såga större bitar! Ingen av dom är nog små för att gömma i en låda
 
Redigerat:
Väcker den här tråden då jag går med samma fundering. KGS 216 eller KGS 254?

Lutar åt 254 pga att den klarar större dimensioner. Samtidigt så betvivlar jag att jag kommer behöva den kapaciteten särskilt ofta. Men det kanske är värt att vara beredd den gången man behöver det...

Det som talar för 216 är storleken. Såg en 216 i butik och tyckte den var stor och utgår från att 254 är ännu större (har inte haft möjlighet att se den live, men på en infofilm så verkade den väldigt stor).

Hur har ni andra tänkt?
Är det stor skillnad i storlek mellan 216 och 254?
Vet nån om 216 har fått liknande uppgradering som 254 fick iom v2?
 
Jag beställde 254 igår så vet egentligen ingenting om den ännu, men vill du ha en 254 så skynda dig att beställ då den verkar vara slut överallt utom NetonNet; som tyvärr är lite dyrare än t.ex bauhaus
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.