Hej

Jag har ett utrymme i mitt hus byggt 1922, i ena hörnet som är igenbommat. Jag mätte upp det via ett ventilationshål och får det till ca 4x3.5kvm. Jag har lagt upp en halvtaskig film som jag tagit genom samma hål.

Är det någon som har en aning varför man har gjort så här?
 
  • Gilla
Pehu1004
  • Laddar…
Berg i dagen kanske, så det blev för dyrt att göra källare där.
 
Workingclasshero Workingclasshero skrev:
Berg i dagen kanske, så det blev för dyrt att göra källare där.
Så är det i min källare, den handgrävdes när huset byggdes och dom fick nog inte bort en stor sten i ena hörnet så just där är det igenmurat.
 
B blue.b skrev:
Så är det i min källare, den handgrävdes när huset byggdes och dom fick nog inte bort en stor sten i ena hörnet så just där är det igenmurat.
Hur stor är den igenmurade delen hos dig? Detta är runt 10 kvadrat, Kan säkert ligga en sten där, det är byggt på en grusås så det är i princip inget berg i marken här (nästan alla grannar på gatan har grävt pool, mig inkluderat och det har inte varit något berg ivägen.
 
Har det försvunnit mycket folk i grannskapet under åren?
 
  • Haha
Staffans2000 och 1 till
  • Laddar…
R
Vem vet vad du släpper löst om du öppnar upp där:thinking::rofl::crysmile:
 
  • Haha
  • Gilla
Krokben och 1 till
  • Laddar…
ricebridge ricebridge skrev:
Har det försvunnit mycket folk i grannskapet under åren?
Kanske bäst att låta det vara orört :crysmile:
 
  • Haha
  • Gilla
Krokben och 1 till
  • Laddar…
L Labbarparn skrev:
Hur stor är den igenmurade delen hos dig? Detta är runt 10 kvadrat, Kan säkert ligga en sten där, det är byggt på en grusås så det är i princip inget berg i marken här (nästan alla grannar på gatan har grävt pool, mig inkluderat och det har inte varit något berg ivägen.
fem -sex kvadrat
 
Om det är berg i vägen eller bamsestenar så kan man använda smygdynamit för att dela dem till mindre bitar som går att lyfta undan lite lättare. Det gjorde en kompis när han la nytt golv i sitt kök, ett hus som var typ 150 år för typ 25 år sedan. Han borrade hål i stenarna först så han kunde stoppa "dynamiten" i. Behövdes inget tillstånd för sprängning när man använder "smygdynamit" då i alla fall.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.