I min hast följde jag endast byggbeskrivning och ritningar för ytterdörren i min funkis-friggis och missade således klossningen under tröskeln som normalt läggs. Vad för problem kan jag få? Karmen står nu på på en golvspont-skiva som i sig är spikad i bjälklaget. Under 2/3 av tröskeln kommer det läggas golvisolering i bjälklaget.
 
Du kan inte få in några kilar i efterhand? Något stöd behövs om tröskeln inte skall svikta. Möjligen kan fogskum ersätta klossarna
 
Fast varför skulle tröskeln svikta? Den ligger dikt an golvplankan som i sin tur är spikad i bjälklaget (ram+en bjälke mitt under tröskeln). Det går att hoppa på den utan att något händer och den är helt i våg. När nästa golvplanka är lagd får tröskeln även stöd från den.
 
Tomture61
Klossa gör man vell om det är ojämt där karm / tröskel ska bo ?
Man kan behöva höja karm / tröskel om golvet förses med klinkers som bygger mycket på höjden eller ett trägolv som kanske också bygger mycket.
 
Tomture61 Tomture61 skrev:
Klossa gör man vell om det är ojämt där karm / tröskel ska bo ?
Man kan behöva höja karm / tröskel om golvet förses med klinkers som bygger mycket på höjden eller ett trägolv som kanske också bygger mycket.
ja det var lite så jag tänkte. Vi skall hålla allt så lågt som möjligt för takhöjden behövs till gymmaskinerna :) jag ser själv inga större problem med detta snedsteg under dessa förutsättningar men bäst att kolla runt lite.
 
F f9212 skrev:
Den ligger dikt an golvplankan som i sin tur är spikad i bjälklaget (ram+en bjälke mitt under tröskeln)
Då så :) Då behöver den inga klossar eller kilar!
 
F f9212 skrev:
ja det var lite så jag tänkte. Vi skall hålla allt så lågt som möjligt för takhöjden behövs till gymmaskinerna :) jag ser själv inga större problem med detta snedsteg under dessa förutsättningar men bäst att kolla runt lite.
snedsteg ? Hade det blivit rätt om du lagt dit klossar eller vad?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.