Ok tänkte så här att ta bort vår stenlagda uppfart som synen på bilden så har den sett sina glansdagar... min fråga är funkar det att dra upp stenen o lägga markduk o sen ny singel på.... eller är det fler steg man måste göra... min idé är att jag ska kunna parkera bilen på uppfarten.... underlaget under stenen bör vara lerjord som på resten av tomten...
 
  • Gammal stenlagd uppfart med synlig slitage och gräs som växer mellan stenarna, leder till en garageport.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Persika
  • Laddar…
Du överväger inte att behålla den där vackra uppfarten?
Om du bara rensar lite fogar och fyller i ny sand så ser den "ny" ut.

Annars bör du kunna lyfta stenen, lägga duk, på med grus och sälja stenen.
 
  • Gilla
Prodigys och 1 till
  • Laddar…
Tänkte samma sak som fgo. Ser inte att det skulle vara några fel på den? Rengöring och upprensning tror jag kommer göra underverk.
 
fgo fgo skrev:
Du överväger inte att behålla den där vackra uppfarten?
Om du bara rensar lite fogar och fyller i ny sand så ser den "ny" ut.

Annars bör du kunna lyfta stenen, lägga duk, på med grus och sälja stenen.
Instämmer i att infarten skulle bli riktigt fin efter en lite uppfräschning, hade ett liknande terapiarbete förra sommaren där jag lyfte varje sten och tog bort allt ogräs runt och satte tillbaka med ny fog.

Markduken gör i princip ingen skillnad för ogräset då ogräset växer mellan stenarna och inte kommer underifrån.
 
  • Gilla
Thomas_Blekinge
  • Laddar…
Absolut det kan vara en idé att göra så. Men sommarens projekt har varit att lägga singel
Runt hela huset o så tyckte vi att det kunde vara Nice m samma singel på uppfarten...
 
Som övriga skrivit, skall du verkligen ta bort detta snygga för singel? Parkera bil i runt singel är sådär. Många skulle önskat att ha din uppfart istället för singel. Inte svar på frågan dock, sorry
 
  • Gilla
Method Man
  • Laddar…
Om jag vore du skulle jag fundera en gång till innan du river bort stenläggningen.
Jag har haft singel/makadam på uppfarten för några år sedan, o om jag fick välja idag skulle jag ta stenläggning alla dagar i veckan.
Visst, makadam kan visst vara snyggt, men det är mer jobb än en stenlagd uppfart enligt min uppfattning.
Makadamen trycks efter hand ned i marken o behöver krattas ut och ibland även fyllas på. Den ”försvinner” efter hand.
Ogräset kommer fram o växer upp o då behöver man gå o hacka bort det.

Bara en reflektion från min sida.
Men har du bestämt dig så kan du säkert sälja stenen.
I övrigt håller jag med de andra, synd att ta bort stenläggningen.
 
Den där snygga stenläggningen blir som ny efter en dag eller jobb.
Spola med en rejäl högtryckstvätt eller borsta med en sådan där roterande stålborste.
Ny fogsand och uppfarten blir som ny.
 
E Earplugged skrev:
Instämmer i att infarten skulle bli riktigt fin efter en lite uppfräschning, hade ett liknande terapiarbete förra sommaren där jag lyfte varje sten och tog bort allt ogräs runt och satte tillbaka med ny fog.

Markduken gör i princip ingen skillnad för ogräset då ogräset växer mellan stenarna och inte kommer underifrån.
Att plocka bort den här stenläggningen minskar värdet på ditt hus. Många betalar rätt mycket för denna form av långtidsstabil beläggning dom kräver litet underhall.
 
Jag la singel på infarten på gamla huset. Det var en nödlösning för att snygga till lite inför försäljning. Definitivt inget jag skulle byta ut en stensatt yta mot. Den där ser det ju inte ut att vara något fel på heller.
 
M Marcus i skurup skrev:
Ok tänkte så här att ta bort vår stenlagda uppfart som synen på bilden så har den sett sina glansdagar... min fråga är funkar det att dra upp stenen o lägga markduk o sen ny singel på.... eller är det fler steg man måste göra... min idé är att jag ska kunna parkera bilen på uppfarten.... underlaget under stenen bör vara lerjord som på resten av tomten...
Hur gjorde du med uppfarten?

Ska jag komma förbi och lägga singel?
Du får pengar emellan!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.