Kan kopiera min trustpilot recension av dem här, kommer ej att handla från dem (eller Golvshop, Badshop, Hemfint) igen.
"Helt värdelös kundtjänst. Beställde en pall med jord för flera veckor sedan och den skulle levererats förra veckan. Har ringt varje dag i en vecka nu och fått "vi ska kolla med leverantören och ringer tillbaka så fort vi kan" som svar. Ingen har någonsin ringt. Fick till slut kräva ordernummer till leverantör så jag kunde kontakta dem själv. Får nu idag att ordern kan ta "5 till 10 dagar" ytterligare då de "missat den". Trots att vi ringt varje dag i en hel vecka. Får nu köpa lokalt till mycket högre pris. Kommer aldrig att handla från dessa klåpare igen."
 
Beställde en vara men kom fel variant. Felanmälan direkt och har nu fått svar 10 dagar senare att jag nu fått ett ärendenummer..... kommer aldrig beställa nåt stort eller dyrt från bygghemma igen.
 
Bygghemma är ett stort skämt!

Köpte en robotgräsklippare av dem. Tyvärr mot mitt bättre vetande.
Chansade på att den inte skulle gå sönder, men tji fick jag.
Den blev halvfull med vatten redan efter 3 veckor, fast den ska vara spolsäker.

Reklamerade den 15 Juli, har bara fått mail om att svara på en jäkla massor med frågor.
Vissa frågor som de påstår att jag skulle ha fått och inte svarat på.
Det var som någon nämnde på nätet att det är som en jävla mordutredning.

Det ska vara foton filmer och en miljon förklaringar. Hur svårt kan det vara, det har kommit in vatten i maskinen och där ska det inte vara vatten. Vatten + elektronik ingen bra kombination.
Inte blir det bättre av att maskinen står här vecka efter vecka med vatten i sig,

Det är ju inte bygghemma som får fixa maskinen utan tillverkaren.
Har aldrig varit med om en värre kundservice.

Som ett bra exempel kan jag ta Kjell o Company. Köpte ett elektroniskt lås av dem ID-Lock. Det visade efter några månader att en siffra bakom touchen inte såg så bra ut längre.

Efter lite mail-konversation, kanske 1 vecka och så var allt löst. Och då nekade ID-Lock reklamation fast det inte finns någon synlig åverkan. Men Kjelle tog sitt ansvar och tar kostnaden. Behöver bara komma över med låset så byter de ut det direkt, så att jag slipper stå utan lås i dörren. Det kallar jag service.
 
Beställde 4 stolar från badshop (=byggahemma). DSV tog rejält med tid att leverera. Såklart var stolarna fraktskadade. Mailade och ringde supporten. Fick flera gånger skicka om samma bilder. Trodde det skulle bli som för andra i tråden. Men sista gången jag ringde så erbjöd de sig att betala tillbaka pengarna utan att jag behövde skicka tillbaka stolarna. Eftersom de går att använda och troligen laga så var den lösningen ok. Anledningen var att de utgått (jag ville ha nya och slapp jag skicka tillbaka de gamla hade jag erbjudit att köpa loss dem för 1/3 av det jag betalat MEN jag ville ändå ha nya, men ville inte först skicka tillbaka de trasiga och sen vänta veckor när redan halva sommaren passerat) - så pengarna betalades tillbaka. Köper man nåt som inte är bråttom, som är robust eller där tillverkaren har lokal service så kanske det funkar, annars skulle jag inte råda någon att handla där...
 
Har handlat hos BYgghemma:s undershop "Badshop".

Leverans gick bra, men jag valde att returnera paketet.

De svarade efter 2 dagar på mail där de ville ha en bild på paketet, jag skickade en bild på paketet och har nu väntat 10(!) dagar på återkoppling.

När man ringer så är det alltid kö-nummer 30-50 man hamnar på. Jag som jobbar de tider deras kundtjänst har öppet har tyvärr inte tid att sitta i telefonkö.

Sjukt frustrerande och dåligt hanterat av dem!
 
Uppdatering av mitt tidigare inlägg #26

Transportskadade fönster legerades innan midsommar nu är det september och inga nya fönster har anlänt. Många Mail och telefonsamtal har det blivit och samma svammel gång på gång. Nu säger dom dock att nya fönster är beställda bara det att på på bekräftelsen jag fick har dom inte beställt sånna fönster jag vill ha.
Dom har alltså inte ens klarat av att på över 10v läsa av den tidiga ordern och beställa lika. När jag påtalade detta så var svaret från kundtjänst att dom bara kan göra en notering.
Så just nu är det stor risk att fel fönster dyker upp hos mig i vända nummer 2. Jippi å vintern är runt hörnet.

Bygghemmas kundservice är det absolut sämsta jag nånsin stött på. Stor varning från mig och kommer aldrig mer ha med dom att göra samt aldrig ge rådet till nån att handla av Bygghemma
 
  • Gilla
SNf
  • Laddar…
Bra att ni delar med er. Jag har köpt där förut, men kommer inte att göra det mera baserat på vad ni skrivit.
 
  • Gilla
Arne52 och 1 till
  • Laddar…
S
Jag beställde en utökning av min byggställning när vi skulle måla huset. Leveranstid en vecka.
När vi hade målat klart utan utökningen tre veckor senare, så mailade jag och sa att dom kunde makulera beställningen.
Fyra månader senare fick jag en faktura på 7500, och ingen på kundtjänst hade något dokumenterat om min avbeställning eller var ställningen kunde befinna sig. Den kanske kommer fram om några år.
Men jag slapp betala fakturan, man får väl vara nöjd för det åtminstone.
 
Beställde fönster i våras, kom exakt när dom skulle, fick dessutom hjälp att få in dom under carporten, grannens fönster står vid tomtgränsen nu (inte byggahemma) Alla fönster som på beställningen. Satt vid beställningen med säljaren och gjorde beställningen tillsammans så jag såg att det blev rätt. Alltså bara goda erfarenheter och bra pris.
 
D Dr Jumping Jack skrev:
Beställde fönster i våras, kom exakt när dom skulle, fick dessutom hjälp att få in dom under carporten, grannens fönster står vid tomtgränsen nu (inte byggahemma) Alla fönster som på beställningen. Satt vid beställningen med säljaren och gjorde beställningen tillsammans så jag såg att det blev rätt. Alltså bara goda erfarenheter och bra pris.
Lycka till om något visar sig vara fel, och du behöver hjälp av supporten.
Mina dörrar/karmar som jag skrev om en bit upp är fortfarande inte åtgärdade.
 
Det är väl som Mortsken skriver, OM allt klaffar så funkar det bra, men blir något fel blir det ett helvete.

Jag lade säkert 2-3h på mail, telefonkö och samtal per beställning för att få det rätt.
 
Positiva kommentarer om bygghemma ska man ta en en nypa salt. På trustpilot är det tydligt att dom positiva med 5stjärnor är fake. Tittar man på kommentarerna så är det exakt samma kommentarer på deras övriga bolag.
 
  • Gilla
Carpan
  • Laddar…
Jag har beställt från bygghemma några gånger och generellt varit nöjd trots att dom vid något tillfälle behövt skicka en ny vara då den jag fått varit transportskadad.

Men, dom senaste två beställningarna har varit ett skämt och helt i linje med resten av trådens erfarenheter.

I mars beställde jag skruvstolpar till en altan och fick fakturan men inga stolpar. Leverantören hade enligt bygghemma skickat stolparna men ett halvår senare har dom fortfarande inte kommit (leveranstid vid beställning 2-5 arbetsdagar). Jag har ringt bygghemma säkert 5 gånger och flyttat fakturan och nu senast blev den iaf pausad.

I juni beställde jag en blandare med installation men insåg efter beställning att den inte fick plats under väggskåpen. Förskottsbetalade ordern. Att returnera blandaren var lugnt och jag fick tillbaka pengarna efter ca 2v. Döm av min förvåning när jag var tvungen att göra en separat retur på installationskostnaden. Bygghemma svarar inte på mail och efter en månad ringer jag dom för att avboka installationen. Dom lovar att göra en återbetalning direkt men nu har det gått ytterligare 3v utan återbetalning. Så jag tänker att jag får väl ringa dom igen. Det handlar bara om 1200 kr men jag vägrar sponsra bygghemma med en enda krona.

Jag handlar online från Bauhaus, hornbach eller lokalt och det kanske kostar några kronor till men sjukt skönt att slippa bygghemma.
 
MultiMan
MultiMan MultiMan skrev:
Plånboken 19e augusti klär av Bygghemma: [länk]

Givetvis hände inget förrän Plånboken kontaktade Bygghemma.

Ett företag är inte mer värt än deras reklamationshantering. Uppenbart är det ett företag man ska undvika till varje pris.
Då hade jag en jäkla tur som efter tjat fick pengarna åter för mina stolar då? :)

Trist att dålig hantering på logistik och reklamationer gör att man inte kan handla här mer...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.