Det värsta är ju färskillnaden, förstår inte varföf mina delar är gråare? Det syns på långt håll
 
Karlia
Har du satt dem åt samma håll? Är tapeten fortfarande fuktig? Även likadan tapet kan tyvärr ha olika nyanser beroende på olika tillverkningsgånger.
 
Hur menar du åt samma håll? Ja de är åt samma håll mönstret iallafall men jag passade inte in mönstret så jättenoga för att jag ville testa först. Det ser så otroligt fult ut! Dock är den inte fuktig fortfarande, tror du färgen ändras om jag våntar någon dag på att limmet ska torka?
 
Karlia
Vänta tills limmet torkat, då kan färgen ljusna.

Jag håller med om att färgskillnaden är det som syns mest. Kanske att tapeten går omlott i överkant, du kan kapa något ytterligare.

Överkurs: Ofta när man tapetserar kapas tapeten mot listen för att den ska slippas tas bort. Jag tycker att det är snyggare när tapeten går bakom listen som du har vid sidan om. För snyggare finish skulle jag lossa på listen eller försöka peta ner tapeten bakom. Men det är du som ska sälja och det är nog överkurs..
 
Redigerat:
Mats-S
Vänta vänta vänta, ta ett glas vin ikväll, koll i morgon. Garanterat lusare då :)
 
  • Gilla
Friduva
  • Laddar…
J
Tycker inte det ser ut som om du skurit genom och tagit bort biten bakom som det andra tipset var. Sitter den inte bara utanpå?
 
Karlia Karlia skrev:
Vänta tills limmet torkat, då kan färgen ljusna.

Jag håller med om att färgskillnaden är det som syns mest. Kanske att tapeten går omlott i överkant, du kan kapa något ytterligare.

Överkurs: Ofta när man tapetserar kapas tapeten mot listen för att den ska slippas tas bort. Jag tycker att det är snyggare när tapeten går bakom listen som du har vid sidan om. För snyggare finish skulle jag lossa på listen eller försöka peta ner tapeten bakom. Men det är du som ska sälja och det är nog överkurs..
Förstår vad du menar, ska testa det med tapetbiten som sitter vid eluttaget!
 
  • Gilla
Karlia
  • Laddar…
J Jocke Best skrev:
Tycker inte det ser ut som om du skurit genom och tagit bort biten bakom som det andra tipset var. Sitter den inte bara utanpå?
Nej, har skurit och tagit bort den där bakom. Dock blev det inte ett snyggt jobb pä tapeten vid eluttaget så ska göra om det... imorgon
 
Just den första bilden tycker jag det ser fint ut i verkligheten, där är det bara färgskillnaden som syns egentligen
 
J
Fast uttaget är ju inte vackert heller. Det kommer nog hamna en byrå där. Tror inte du ska överarbeta det där mer.
 
  • Gilla
Friduva
  • Laddar…
J Jocke Best skrev:
Fast uttaget är ju inte vackert heller. Det kommer nog hamna en byrå där. Tror inte du ska överarbeta det där mer.
Det är iofs sant, men tänkte sätta dit en list där också så det blir ”lite” snyggare iallafall.
 
J
Låter bra. Sedan får nästa ägare ta vid.
 
  • Gilla
Friduva
  • Laddar…
J Jocke Best skrev:
Låter bra. Sedan får nästa ägare ta vid.
Är bara orolig över att de kommer klaga på felet i efterhand, då den ena ligger bakom en liten bokhylla och den andra precis bredvid en liten byrå.
 
Är det en lgh du ska sälja, isåfall behöver du inte oroa dig...
Finna inga dolda fel eller liknande när man köper en lägenhet
 
nino nino skrev:
Är det en lgh du ska sälja, isåfall behöver du inte oroa dig...
Finna inga dolda fel eller liknande när man köper en lägenhet
Tack, finns förvisso också större ''fel'' på lägenheten än mina trasiga tapeter, men behöver ett bestämt slutpris för min lägenhet (mäklaren har satt högre än vad jag behöver, men vad som helst kan hända) så vill helst inte sitta och bråka eller pruta med folk för lite trasiga tapeter!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.