Hej allihop, vi ska troligen skriva kontakt för ett Tornugglan-hus från LB-hus, på torsdag. *gulp* Men vi har letat efter att Tornugglan hus att kika på i Sthlmsområdet, men hittar inget. Vet någon vart det finns ett. Vi vill bara se hur det ser ut "från gatan", bara på utsidan.

Hoppas på svar.... :D
 
Få inte panik över en sån sak som rumsstorleken på den oinredda övervåningen. Om ni bestämmer er för att inreda övervåningen själva så fråga säljaren vilka väggar som är bärande. Alla andra kan ni sätta ut som ni vill själva.

Placering av avloppet bör dock göras med omsorg och eftertanke.

Tro mig, den planlösning som ni spikar för övervåningen idag kanske inte är den som passar om två år när det är dags att dela upp rummen där uppe.

Man får flytta väggar i sitt eget hus som man behagar och det enda besväret med det för husförsäljarens del är att det måste ritas upp nya ritningar. Nya ritningar betyder längre tid till avslut på affären och säljaren vill som bekant hinna med så många avslut som möjligt.

Köper ni ett hus med oinredd övervåning behövs inga rumsritningar på övervåningen från hussäljarens sida.

Lycka till!
 
Nu har jag/vi skrivit på för ett tornugglan, ska bygga i Haninge söder om Sthlm. Jag har fått en uppgift på att det ska finnas ett Tornugglan i Uppsala som byggdes under 2002. Har dock inte fått ngn adress till det ännu, men när jag har det så kan jag höra av mig till dig.

Jag har läst lite blandade saker om Ugglanserien här på forumet, så jag undrar om du/ni har funderat ngt på det här med att huset byggs med "lätt balkar" och om ni kommer se till att innerväggarna isoleras så att lyhördheten begränsas.
 
Jag är också intresserad av att se något LB-hus, tex Jordugglan, Tornugglan eller Kattugglan.
Någon som vet var det finns något eller har annan info om dessa hus?
 
Hej.
Skrev kontrakt på Jordugglan från LB-hus förra veckan. Huset ska ligga i nordöstra skåne. Pris på nyckelfärdigt var 1.105.000Kr inkl. grund med golvvärme (exkl. tomten). Efter att ha valt mellan olika hustyper i LB-hus sortiment blev det just jordugglan eftersom att det var den klart billigaste och mest prisvärda modellen för oss. Det fösta som slog oss var att det känns mycket större inne i huset än vad det ser ut på utsidan. Har inte hunnit mer än tittat på visningshus och skrivit kontrakt än men vi ska väl börja bygga under hösten. Det enda som man kan tycka är dåligt med Ugglanserien är att man inte kan välja tillval hur som helst, man kan tex. inte välja inbyggnads-häll och spis, men man kan naturligtvis fixa detta själv om man vill. Ugglan ska ju tydligen vara deras lågprisalternativ!
 
Hur kan man skriva på kontrakt för att bygga ett hus man aldrig har varit in i???
 
Fantasi, BUMBI. Fantasi.
Du är inte en sån som köper arkitektritat, va? ;)
 
BUMBI!
Om det var till mig du menade, så skrev jag faktiskt att jag hade tittat på visningshus och det faller sig så att jag kommer att bygga en ganska exakt likadan villa som jag tittade på. Om man ändå måste vara inne i huset som man ska skriva kontrakt på så finns det väl bara en sak att göra: Köp gammat

;)
 
När vi kollade på Jordugglan så kunde då vi få välja olika tillval som t ex inbyggnads spis m.m. mot att man fick betala mera!
Det verkar konstig, vilket kontor har ni haft kontakt med. Jag har haft kontakt med både karlskrona och Kristanstad.
Ni både kolla upp detta!!
 
Jag är också på G att bygga hus och Jordugglan verkar ha en bra planlösning och rimligt pris.
Var finns Jordugglan som visningshus?
 
Hej.
När vi pratade med säljkontoret i Kristianstad sa de att man inte kunde välja inbyggnadsspis, men man kunde däremot välja bort spisen, ugnen och bänkskivan och fixa detta själv. Lb-hus ville dock inte ha med det att göra.

KN: Lb-hus anger Villa Jordugglan som referensobjekt i bla. Kristianstad, Balsby och Åhus, men det är nog säkrast om du ringer Sören på säljkontoret i Kristianstad för att veta mera, förutsatt att det är i närheten där du bor alltså.

Mvh
 
:p
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.