Flyttade nyligen in i ett hus där köket är renoverat och som köksbelysning sitter en hide a lite extend list under bänkskåpen.

Det är en hide a lite jolly pro trafo samt tillhörande dimmer till ledskenan. Allt är alltså hide a lite rakt igenom.
Det surrar något förbannat direkt man inte kör belysningen på fullt ös. Allt annat är otänkbart om man ska vara i samma rum.

Jag har fått för mig att hide a lite iallafall ska vara lite mer kvalité?

Vet inte riktigt hur jag ska göra. Finns tydligen en uppdaterad extend 2 version av samma list men lösningen ser exakt lika ut så den lär väl också surra.

Finns det andra fabrikat som är mer "premium"? Och fungerar som man förväntar sig och är tyst?
 
BirgitS
Skickade ett meddelande till supporten nu, tack för tipset
Köket renoverades 2016 så det är inte så gammalt.
 
Jag gissar på att belastningen på ljuslisten är för liten! Jag har liknande här hemma, iofs en taklampa men samma fenomen. Du behöver förbrukare som drar mer alternativt ta bort dimmern och sätta en vanlig tryckknapp.
 
Du får bättre svar om du anger exakt vilka produkter du har. Länkar till dess brux ökar ytterligare chansen till bra svar.
 
Bo.Siltberg Bo.Siltberg skrev:
Du får bättre svar om du anger exakt vilka produkter du har. Länkar till dess brux ökar ytterligare chansen till bra svar.
Jag har en hide a lite jolly pro trafo samt hide a lite extend ledlist, version 1. Med tillhörande touchdimmer som sitter direkt på listen.

Kontaktade supporten och frågade om de kände igen fenomenet. Jag tänker att den som designat dimmern så att den ska sitta direkt på ledlisten borde ha tänkt på om det blir för liten last.
Det är ändå köpt som ett komplett kit.
Supporten gav inget mer svar än att köp generation 2 och testa om det blir bättre.
 
G
Har 2st hide-a-light Jolly, flera år gamla och helt tysta.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.