Hej!

Har hört tal om nåt förslag om skattereduktion om man installerar nya fönster from årsskiftet.

Nån som vet vad man kan hitta info om detta. Eller rent av nån som vet exakt vad saken gäller?

Har en mindre jordbruksfastighet som kommer bytas fönster på för ca 100.000kr.....

Nån sa att det gäller bara småhus....och det låter oroväckande!!

/Henke
 
Oj vad vår regering är frikostig...det är så man svimmar. Ta bort alla straffskatter på kapital i stället i detta land så kanske man får igång husbyggande, tillväxt och etc.

Detta förslag är en konsekvens av att de skall motivera några miljöpartister som för övrigt verkar som om de skulle ha majoritet i riksdagen.

 
Gå inte på dessa subventioner. Du får bidrag för fönsterna sedan höjs värdet på ditt hus och du får då betala tillbaka bidraget i form av skatt.

/Jörgen
 
Ni glömmer en sak i diskussionen, energibesparingen som skall ge en vinst. Dessutom är det ju så att ni slipper underhållet ett antal år framåt. Ska även tillägga att för att uppnå de krav som ställs för att få bidraget är att fönstren har ett u-värde under 1,2 vilket innebär att det endast finns ett alternativ på fönser att välja på nämligen plastfönster. Jag bygger själv ett nytt hus och jag har satt in plastfönster och är helnöjd, framförallt priset och underhållsfriheten. Prismässigt låg plastfönstren ca 60% av elitfönstren.

Honken
 
Man behöver inte nödvändigtsvis plastfönster. Mina fönster är på 1.1 W/m2 C för hela fönstret, fast då är ramen av mahogny.

M.V.H

Jörgen
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.