Jag trodde aldrig att det skulle vara så svårt att köpa blandare, trodde typ att det bara var att ta en. Men när man sedan väljer ett sekelskifteskök, så vill man att blandaren ska gå i stil, och då krymper utbudet. Tog till mig några tips här på sidan och kollade upp F&Bruno och några engelska nätsidor. Snygga blandare, men känner mig osäker på att köpa blandare på nätet. Ni som gjort det - vad gör man om tex packningarna krånglar? Finns det reservdelar? Hur gör man med garantin om man beställer från England? Nu har jag hittat en fin blandare från Tapwell som jag kunde köpa av lokal VVS. Någon som har en Tapwell-blandare som kan berätta om den är bra, för nu ska jag erkänna att jag enbart valt efter utseende!
 
Mitt kök ska inte installeras förrän i januari, då det var tio veckors leveranstid från kökstillverkarna. Så jag vill gärna veta hur Din blandare funkar om några veckor!
 
Förresten - vilken blandare har Du valt? Vi valde en Clasic FM181, tror jag den hette. En gammeldags engreppsblandare.
 
stigrichard skrev:
Jag trodde aldrig att det skulle vara så svårt att köpa blandare, trodde typ att det bara var att ta en. Men när man sedan väljer ett sekelskifteskök, så vill man att blandaren ska gå i stil, och då krymper utbudet. Tog till mig några tips här på sidan och kollade upp F&Bruno och några engelska nätsidor. Snygga blandare, men känner mig osäker på att köpa blandare på nätet. Ni som gjort det - vad gör man om tex packningarna krånglar? Finns det reservdelar? Hur gör man med garantin om man beställer från England? Nu har jag hittat en fin blandare från Tapwell som jag kunde köpa av lokal VVS. Någon som har en Tapwell-blandare som kan berätta om den är bra, för nu ska jag erkänna att jag enbart valt efter utseende!
En arbetskamrat till mig beställde en blandare i sekelskiftestil genom Marbodal som i sin tur hittade nån agentur för den här i Sverige. Packningen gick sönder och kranen läcker. Han har spenderad mycket tid på att hitta rätt packning, utan att lyckas. Varken Marbodal eller agenturen är till nån hjälp. Senare visade det sig att packningen gick sönder pga en korkad konstruktion i själva kranen. När man vrider på kranen nöter den sönder packningen.


Det var dock inte märket Tapwell.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.