Tack!
 
Råsponten på I förrgår, pappen igår. Idag hällregnar det så blir vilodag med bygget. Nybyggd träram till påbyggnad på hus under en klar himmel, takpappsrullar uppe på taket.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nybyggd träkonstruktion med råspont och svart takpapp, med utsikt över kustsamhälle.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
OXYD
Efter att ha sett farsans stolpar ruttna så byggde jag med impregnerade stolpar.
För att minska sprickbildning så limmade och skruvade jag ihop 2st 45*90
 
OXYD OXYD skrev:
Efter att ha sett farsans stolpar ruttna så byggde jag med impregnerade stolpar.
För att minska sprickbildning så limmade och skruvade jag ihop 2st 45*90
Jag vet, men då frugan ville ha synliga stolpar som var lite grövre, utan skarvar, så fick det bli såna. Vad gör man inte...
Ska målas vita nu strax, tyvärr hann vi inte innan det kom regn nu i dagarna så dom får torka lite. Att det finns risk att dom ruttnar vet jag, men lär ta några år. Limträ ska ju dessutom vara mer rötbeständigt sägs det ju. Ruttnar dom får vi ta det problemet då...
 
Uppdatering för dom som är intresserade av det...
Börjar närma sig. Panel på insidan hålls det på med (Moelven Rough) och på utsidan är det "bara" simsbrädorna och knutbrädor kvar. Dörrarna ska komma nästa vecka preliminärt. Förhoppningsvis kan det vara klart innan bockjakten men det vet man ju inte...
 
  • Pågående bygge av trädäck med inbyggnad, Moelven Rough panel på insidan, verktyg och byggmaterial synliga.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Inredning av ett halvfärdigt träbygge med isolering, verktyg på golv och oavslutade väggar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
berisen
  • Laddar…
P petersson79 skrev:
Uppdatering för dom som är intresserade av det...
Börjar närma sig. Panel på insidan hålls det på med (Moelven Rough) och på utsidan är det "bara" simsbrädorna och knutbrädor kvar. Dörrarna ska komma nästa vecka preliminärt. Förhoppningsvis kan det vara klart innan bockjakten men det vet man ju inte...
Ser riktigt bra ut! Snyggt jobbat :)
 
berisen berisen skrev:
Ser riktigt bra ut! Snyggt jobbat :)
Tackar. Idag va det tänkt att dörrpartierna skulle in, men DHL har slarvat bort skenorna. Bara dörrarna kom... Så det är strax klart, ska bara målas på utsidan, elen göras klart och taket laseras. Förutom dörrarna
 
Sista uppdateringen typ...
Dörrar inne, el inkopplad och ett lager färg på fasaden. Bara innertaket som ska betsas ljusgrått nu kvar.
 
  • Kvällsbild av nyrenoverat hus med tända fasadbelysningar, glasdörrar och nymålad fasad, från en trädäckad uteplats.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Solnedgång bakom ett hus med nymålad fasad, elinstallationer och nya dörrar, havsutsikt i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
P petersson79 skrev:
Sista uppdateringen typ...
Dörrar inne, el inkopplad och ett lager färg på fasaden. Bara innertaket som ska betsas ljusgrått nu kvar.
Vackert och bra jobbat och vilken utsikt, imponerande.
 
  • Gilla
petersson79
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.