Hej

Kan nån/några hjälpa mig! Vad tycker ni om ikea vitvaror? är dom bra eller
bara skrot? Våran köksplanerare upplyste om att dom även lämnar 10 års
garanti på vitvarorna vilket är bra. Vi var inne på att köpa Husqvarnas vitvaror
men får man 10 års garanti så är ju det heller inte fel.
 
Vad innefattar de här 10 årens garanti? Att du får allt lagat kostnadsfritt som går sönder inom 10 år?
 
Jag tror inte det är nåt fel på dem rent kvalitetsmässigt, däremot så är de ju kanske inte de mest energieffektiva om det är det man är ute efter.

Alla vitvarorna görs väl av Whirlpool egentligen, bara designat av nån ikeaarkitekt?
 
So en anställd på IKEAs köksavdelning sa till oss. Köp inte våra vitvaror, köp Siemens eller elektrolux i stället ;) Helt enligt min och min elektrikers åsikt också. Dock är deras mikro undantaget som bekräftar regeln eftersom Whirlpool=philips är duktiga på dessa. undvik dessutom deras kranar också, bara skräp.
 
Finns ganska många trådar i detta forum om IKEAs vitvaror. Pröva att söka lite så kan du läsa om vad personer tycker om dem...

Ska du köpa något i vitvaruväg från IKEA så är det just deras mikrovågsugnar för inbyggnad. De är helt OK och absolut mycket prisvärda...

// WM
 
jag tycker du ska undvika deras diskbänkar. har haft vår i ca tre månader och vår ho har redan blivit "flammig" eller vad jag ska kalla det, missfärgad i slasken, och då är jag ändå inte en sån som låter skräp och dylikt ligga länge i ho'n innan jag slänger det. är petig med städningen också men missfärgningarna går inte bort fastän jag gnuggar med alla möjliga rengöringsgrejjer och svinto.  :( så hade jag vetat det när vi köpte köket hade jag valt diskbänk från en annan leverantör.
 
Ingvar skrev:
Hej

Kan nån/några hjälpa mig! Vad tycker ni om ikea vitvaror? är dom bra eller
bara skrot? Våran köksplanerare upplyste om att dom även lämnar 10 års
garanti på vitvarorna vilket är bra. Vi var inne på att köpa Husqvarnas vitvaror
men får man 10 års garanti så är ju det heller inte fel.
Det är inte 10 års garanti! 5 år om man är IKEA family-medlem, annars 2 år. 10 års garanti gäller köket, stommar och luckor.

/IKEA-anställd
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.