Måste bikta mej.
Har idag inledits i frestelsen, den blev för stor.
Köpt mej min första Parkside maskin,fick bli ett multiverktyg.
Har länge tänkt köpa mej en med sladd av något känt märke,men när jsg nu stod där så blev det ett spontan köp.
Gjorde jag rätt?
passar blad från andra märken?
Gör den jobbet?

Amen!
 
  • Haha
Tule54 och 1 till
  • Laddar…
A ason skrev:
Måste bikta mej.
Har idag inledits i frestelsen, den blev för stor.
Köpt mej min första Parkside maskin,fick bli ett multiverktyg.
Har länge tänkt köpa mej en med sladd av något känt märke,men när jsg nu stod där så blev det ett spontan köp.
Gjorde jag rätt?
passar blad från andra märken?
Gör den jobbet?

Amen!
Välkommen till den mörka sidan...

(jag var själv Festool-connoisseur innan...)
 
V Vardagsrum skrev:
Stadig. Absolut inte snabbt att sätta i/ta bort slipen (beroende på vad man jämför med). Det måste skruvas och fipplas. Vill du ha det spikrakt så får du ha en bra vinkelhake, vill du ha det rakt så får du ha ögonmått.

Vansinnigt nöjd med detta stativ. Vansinnigt missnöjd med manualen, Lidl’s saker brukar vara intuitiva och det är sällan man läser en manual. Den här gången när man väl behövde en så fick man mest veta att man inte skulle begagna sig av dylika stativ om man besatt nedsatta mentala eller kognitiva förmågor och/eller var påverkad av alkohol eller droger.

Manualen ville alltså mena att jag inte bara var korkad, utan förmodligen full eller nerknarkad dessutom.

Men mycket bra stativ, tungt och stabilt. Samtidigt så billigt att man inte tvekar på att modifiera det vid behov. Ett tips är att man inte behöver bottenplattan för att få full funktion, utan det går bra att montera stativet på lite vad som.

Exempel på längdkapning av mässingsrör mha lätt modifierad bottenplatta och stativet monterat på kloss:
[bild]
[bild]
Tackar för tipset, jag behöver kapa rör på längden inom kort... (y)
 
A ason skrev:
Måste bikta mej.
Har idag inledits i frestelsen, den blev för stor.
Köpt mej min första Parkside maskin,fick bli ett multiverktyg.
Har länge tänkt köpa mej en med sladd av något känt märke,men när jsg nu stod där så blev det ett spontan köp.
Gjorde jag rätt?
passar blad från andra märken?
Gör den jobbet?

Amen!
Hej
Nja jag tycker inte du gjort rätt. Jag föll också för frestelsen för ett tag sedan men det tog inte speciellt lång tid innan den slutade att fungera. Jag hade också köpt till både extra batteri och div blad etc. men det gick bara att lämna själva maskinen i retur.:geek::geek:.
/B
 
Alltså, jag har absolut inget emot billiga verktyg och de flesta verktyg jag köper använder jag inte tillräckligt många gånger för att det ska vara värt att köpa proffs-varianterna av.

Men när det "bästa" med Lidls verktyg är att "det är lätt att lämna tillbaka dom när dom går sönder", då undrar jag om det är rätt användning av min tid och mitt tålamod!
 
  • Gilla
Pysslarn och 2 till
  • Laddar…
Bild på en Parkside bordscirkelsåg förpackning med teknisk specifikation och bilder på sågen i användning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En samling verktyg från Parkside, inklusive byggsåg, borrsatser och plåtsaxar, utlagda på ett trägolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Idag blev det Parkside-party

Byggsåg 970kr
107 HSS borr 190kr
3 plåtsaxar 97kr
5 Forstnerborr 38kr
5 fräsborr 38kr
7 sänkborr 38kr
 
  • Gilla
JadedHeart och 1 till
  • Laddar…
Var fick du byggsågen ifrån? Den är väl inte till salu nu på Lidl?
 
Kan vi ha en byggahusare i ett annat land? ;)
 
tippz tippz skrev:
Var fick du byggsågen ifrån? Den är väl inte till salu nu på Lidl?
Nja, jag bor i Muenchen, det var lokala Lidl där jag köpte den. Finns även online på Lidl.de
 
Det förklarar ku
N Nikorasu skrev:
Nja, jag bor i Muenchen, det var lokala Lidl där jag köpte den. Finns även online på Lidl.de
Det förklarar ju saken! :rofl:
 
Lime113 Lime113 skrev:
Kan vi ha en byggahusare i ett annat land? ;)
Ja, det hoppas jag verkligen är ok!
 
  • Gilla
Kjell_G och 5 till
  • Laddar…
N Nikorasu skrev:
[bild] [bild]

Idag blev det Parkside-party

Byggsåg 970kr
107 HSS borr 190kr
3 plåtsaxar 97kr
5 Forstnerborr 38kr
5 fräsborr 38kr
7 sänkborr 38kr
Inspektera forstnerborren direkt, de som såldes i förra omgången här var helt felslipade (det lilla de var slipade) så man fick fila om dem fullständigt för att de ens skulle bli lite användbara.
 
Frustrator Frustrator skrev:
Inspektera forstnerborren direkt, de som såldes i förra omgången här var helt felslipade (det lilla de var slipade) så man fick fila om dem fullständigt för att de ens skulle bli lite användbara.
Ok, det ska jag göra.
 
N Nikorasu skrev:
Ok, det ska jag göra.
ok, nu har jag packat upp och testat en del. Kanske kan vara intressant för andra.

Sågen: mekanismen verkar ok, inget stort glapp. Anslaget också ok, men man får nog mäta mot klingan varje sågning för att säkra rätt mått. Det sämsta verkar vara klingan. Här saknas 3 skär och den ger ett billigt intryck som helhet. Ska nog ersätta den innan jag sågar. Motorn startar :) men låter litet skrapigt, är väl billigt lager. Får se efter inkörande om det blir bättre. Har inte provsågat.

Forstnerborr

Skärpan är ok för att borra ordentliga hål med de mindre dimensioner. De stora avverkar dåligt. De måste skärpas före användning.
 
Borkastade pengar att köpa detta skräpet, kommer ju aldrig va nöjda när det används. :thumbdown:
 
  • Gilla
Fadai
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.