Nån som vet vad som är original tändstift till trimmer Partner B341?
Satt Champion RDJ8J i den , men eftersom jag köpt beg. så vet jag inte och manualen säger inget.
Den har gått på detta stift tidigare, men nu får jag ingen gnista.
Verkar vara svårt att hitta detta stift , eller dess ersättare enligt korslistor, i butik och ingen vet om det är rätt.
Finns det nåt vanligt stift på typ Jula eller Bauhaus, som kan ersätta detta?
Det är ju ett resistorstift vad jag förstått, förstör man nåt om man prövar med ett utan?
Verkar ju vara en djungel det här med tändstift.
 
Jag har en Partner B310 och i den sitter det Champion RDJ8J som originalstift. I manualen står det tråkigt nog inget om val av stift. Det kan nog vara samma stift till din större röjsåg. Kolla med en handlare eller verkstad som håller på dessa grejor så kan du säkert få ett nytt stift, antingen identiskt eller kompatibelt. Jag köpte nytt stift till min maskin i somras.
 
Jag såg i din profil att du har stuga i Hällefors. Gå in på Mickes Skog o Trädgård så tar de fram rätt stift. Det gjorde jag.
 
Tack det var hos Micke jag började, men de hade inga hemma då.
Trodde i min enfald att det skulle vara lätt att hitta rätt tändstift i Stockholmstrakten, men det visade sig inte vara så lätt.
Så tillbaks till Micke.
Jag ringde dit idag för att kolla om de hade nåt hemma, men det hade de inte, dock trodde de att de kunde få hem på en dag, då jag behöver det i helgen.
Efter en kvart ringde de tillbaka och sa att de hade hittat ett på verkstan som jag kunde få köpa. Det kallar jag service! Händer aldrig i stan...
 
B bsba skrev:
Tack det var hos Micke jag började, men de hade inga hemma då.
Trodde i min enfald att det skulle vara lätt att hitta rätt tändstift i Stockholmstrakten, men det visade sig inte vara så lätt.
Så tillbaks till Micke.
Jag ringde dit idag för att kolla om de hade nåt hemma, men det hade de inte, dock trodde de att de kunde få hem på en dag, då jag behöver det i helgen.
Efter en kvart ringde de tillbaka och sa att de hade hittat ett på verkstan som jag kunde få köpa. Det kallar jag service! Händer aldrig i stan...
När jag var där i butiken fick hon gå över till verkstan för att hämta fram rätt stift. Förmodligen ett udda stift men min röjsåg är väl 25 år gammal numera...
Annars finns ju Håkma i Arninge och ÅES Maskinservice i Upplands Väsby. De borde kunna hjälpa till tycker jag.
 
  • Gilla
bsba
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.