Er det noen som hat hatt et DIY prosjekt med å lage sofa??? Kunne tenkt meg å benytte hele bakveggen med sofa og ønsker litt inspirasjon...

Hvorfor bygge sofa selv?
1. Mulighet for å skreddersy til rommet
2. Mulighet for å lage oppbevaring under
3. Billigere??? (antageligvis)

Sofaen vil bli ca. 3.5m lang. Av dette vil 1.2m være sjeselong. Sjeselongen vil være 1.5-1.7m lang. Da burde vi få plass til mor, far og de tre barna ;D

Mulig det finnes noe om dette på forumet her fra før, men etter som jeg er norsk, sliter jeg litt med å søke på forumet :-[
 
Ingen som har noen tips?

Det jeg tenkte jeg skulle gjøre er å benytte ca 13cm skumplast på en egenbygd ramme. I ramma tenkte jeg å lage noen skuffer med front av MDF. Skuffene tenker jeg på å bruke IKEA løsning på... Som rygg har vi tankt å bruke løse store puter.
 
Ingen som har noen tips til meg :'(
 
Jeg syns det er skickelig dårlig att ikke noen har klart att ge svar på ditt spørsmål!

Haha jag är låtsas norsk! jag tycker det låter som en bra idé att bygga soffa själv!

Sökfunktionen på forumet är lite dålig, du måste ställa in rätt specifikationer för att få många svar, tex hur långt bak i tiden du vill söka samt i vilka "forumämnen" du vill söka i och hur många svar du vill ha...

Vad menar du med DIY?

Det är en intressant fråga som du tar upp, jag tycker att sofforna nu börjar kostar mer och mer, vissa är jättesnygga men går fan inte att sitta i, vissa är sköna att sitta i men ser ut som dritt!

Så att bygga eget borde vara ett alternativ, borde inte gå att komma över de priser de tar i handeln.

 
Manberg skrev:
Vad menar du med DIY?
Do-It-Yourself
 
Er det noen som kunne søkt for meg å sett om de kunne finne noe av interesse? Det er ikke så lett å søke i et forum på svensk når man ikke er superstødig i svensk skriftelig :D
 
Hejsan!

Jag har tyvärr ingen egen erfarenhet av soffbygge....men jag vet att de på inredningsprogrammet "Roomservice" har ett flertal gånger byggt soffor. De har byggt en stomme av reglar och MDF som de sedan har målat/klätt m tyg. Sedan har de måttbeställt skummadrasser till som de oxå klätt i tyg. Faktiskt riktigt snygga soffor. ;)

Kolla på den här sidan och leta tillbaka i tidigare säsonger:
http://www.kanal5.se/templates/page.aspx?id=2704
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.