Vi anlitade en firma som svarade via bello.se och med goda referenser, till vårt lilla badrum ca 1,6x2,2 m för kakel och klinker. Det ingick även att gjuta in (redan lagda) elvärmeslingor och få till en bra lutning mot duschbrunnen i ena hörnet av rummet.

När vi ca 6 månader senare (vi har inte stressat så värst) fått VVS installerat så visar det sig att en del av duschvattnet rinner åt fel håll och samlas vid toastolen.

Kontaktar firman som utan omsvep tar på sig skulden och åtar sig att göra om golvet. Det tar ca 5 veckor från första arbetsdag tills badrummet är klart igen. (Det blev bättre och allt vatten hamnar nu så sakteliga i brunnen, för lutningen är i minsta laget. Silikonfogarna är inte snygga, men orkar inte med en runda till...) :-?

Hursomhelst, firman säger nu att vi kan få kompensation för det inträffade och frågan är vad som är skäligt att begära. Vi har betalat 15000:- för jobbet.

Är det nån som har en åsikt om detta? :-/
 
Jag tror inte att det kan bli särskilt många kronor ,dels eftersom dom erkännt och gjort om jobbet till er belåtenhet ,fastän det tog er ett halvår innan ni upptäckte felet.Vi var med om samma sak och fick inga pengar utan felet åtgärdat ....
Lycka till :)
 
Ersättningen i detta fallet är just att de rättar till felet skyndsamt och kostnadsfritt.
Annan eventuell ersättning kan man bara få för styrkta merkostnader, tex. att ni fått gå på badhuset 2-3 ggr medan arbetena i ert badrum pågick.
Några andra pengar som "plåster på såren" får man aldrig ut i sådana här fall.
 
Då är firman väldigt ovanlig för dom ville att jag skulle antingen få arbetstimmar eller "säga ett belopp som jag är nöjd med" som kompensation för att det tog så lång tid att fixa golvet.

Men av svaren att döma, borde jag vara nöjd ändå, så skäligt belopp borde ligga ganska lågt då?
 
Det låter som en helt osannolikt seriös firma (möjligen då att det överhuvudtaget blev fel)...

En hantverkare som frivillgt betalar ersättning för sved aoch verk vid fel!


Priset du fått låter också väldigt lågt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.