Vi söker tegel till vårt hus som är byggt 1954.
Massiva helsten eftersom vi även ska göra en tegelbalk.
Även intresserade av vanlig tegel med hål. se foto.
Renné Mattsson Trelleborg
 
  • Tegelmur med röda massiva helstenar och tegel med hål, bundna med vit murbruk, efterfrågade för renovering från 1954.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild på röda tegelstenar med reliefmönster och mörtelfogar, typiskt för 1950-talet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vägg av röda tegelstenar med tydliga mönster och fogar, liknande dem som efterfrågas för ett hus byggt 1954.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Finns en på blocket som huserar i Lomma som säljer en del tegel av varierande sort.
 
  • Gilla
Renné
  • Laddar…
Vad jag har hört är han i Lomma extremt dyr med stenarna, aldrig varit själv då han sällan svarar på mail eller om man ringer men en kollega sa det är upp till 100:- per sten och han väljer dem till dig och du måste rensa själv.
Om det är skitsnack eller inte det vet jag inte och kollegan gillar att snacka.

Du kan kolla på Återbruket, sysav och Malmö stad som driver det http://www.malmoabd.se/tegel/
Det är ingen ovanlig sten så den bör finnas.
 
  • Gilla
Renné
  • Laddar…
Om du inte hittar gamla så är det bra med nya också, vi har bytat sådan på de lägenheterna vid sandmöllan där vid Lidl.
På Klörupsvägen/hedvägen ut om möllan. Där är nästan alla balkar och en del andra tegel bytade och patinerade (linolja och skimrök blandad till lämplig colör sen svampad på stenen) för en 3-4 år sedan och det syns knappt att det är gjort.
Fogen är Simrishamns bruk och bösarps gör en bra variat av den som heter sim-10. Borde gå att beställa på optimera.
 
  • Gilla
Renné
  • Laddar…
En vän till mig köpte sten för att komplettera, visst det var inte billigt, men jag tror inte det var hundralappar.
Dessutom är ju en tegelbalk en begränsad mängd.

Går det förresten inte att använda befintlig sten annars?
 
  • Gilla
Renné
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
En vän till mig köpte sten för att komplettera, visst det var inte billigt, men jag tror inte det var hundralappar.
Dessutom är ju en tegelbalk en begränsad mängd.

Går det förresten inte att använda befintlig sten annars?
Jo, men vi har ev fler balkar att byta så vi försöker leta upp så vi har. Någon är trasig.
 
Har du fått tag i tegel?
 
Lomma tegel har bra sortiment och kunskap.
Alltid prisvärt att hitta vad man söker.
Ring 0708 60 75 95

Han är inte alltid den som "gullar" med sina kunder utan kan vara lite kärv och uppfattas som tvär.
 
S
Jag fick pris av honom på rensade stenar 150kr/st.

Jag köpte egna på nätauktion och rensade själv istället…

kan sälja gula om någon vill ha.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.