Se bilderna. I instruktionerna till denna produkt kopplas inte färgerna enligt schemat. Vitbrun kopplas på blåvit plats, blå på brun, osv. Jag trodde man kopplade efter färgschemat.


Varför gör man så?


Jag ska dra en nätverkskabel från våning 2 till våning 1 genom ett gammalt teliarör . Det går redan en sådan kabel med hjälp av denna produkt från våning 2 till våning 3. Därför vill jag använda samma produkt.
 
  • Närbild på en nätverkskabel som är felaktigt kopplad till en kontakt med fel färger på sladdarna enligt färgkoden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Modulärjack Actassi S-One DPM Kat 6 UTP från Schneider Electric för nätverkskabelanslutningar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Koppla efter färgschemat. Antagligen en fotograf som inte vet vad han gjorde :)
 
LoweW
Standard i hus är ju b så det kan ju vara värt att chansa på! I värsta fall kan du ju testa kopplingen med en multimeter om du inte har en "riktig ethernetkontakttestare".
 
Stort tack. Fungerade bra.

gammal dosa för telia telefontråd. Brukar det fungera med infälld nätverksuttag?
 
  • Ethernetkabel ansluten till en gammal telefonkabeldosa i en vägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ja, det är en vanlig apparatdosa så ett infällt uttag fungerar. Ser dock ut som att fästskruvarna saknas så du kan behöva skruva uttaget i kanten i väggen istället.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.