Tjäna,

Har flyttat in i en lägenhet där trappan var extremt dåligt målad.
Trappan är nu nerslipad och fick se att det låg plastmatta/golvmatta infasad i trappstegen..
Kan tillägga att mattan är av det hårdare slaget!
Grovslipat och finslipat trappan, finns ingen färg kvar på trappstegen förutom i några hörn där jag inte når in med maskin eller skrapa, dock är kanterna jämna och fina och känner ingen kant mot plastmattan så jag hoppas detta inte skall synas allt för mkt när trappan är målad.

Vad för grund och färg behövs för att få ett bra resultat?
Lär väl behövas ngn speciell grund för plastmattan, färg funkar väl ändå färg som är avsedd för trappor antar jag?
Jag skall ha på matta för trappstegen (Halvmånar) dessutom, dock limmas dessa fast och sätter sig mot vilken yta som helst i princip.

Hoppas att ni förstår vad jag menar annars lägger jag upp bild på de hela :)
 
Alcro Häfta sitter på allt, stryk den tunt 1 gång. Om trappen är omålad så använder du Alcro Panelgrund och avslutar med Alcro Studio. Vart mycket Alcro nu men det är färg som funkar...
 
Fredrik Lingström Fredrik Lingström skrev:
Tjäna,

Har flyttat in i en lägenhet där trappan var extremt dåligt målad.
Trappan är nu nerslipad och fick se att det låg plastmatta/golvmatta infasad i trappstegen..
Kan tillägga att mattan är av det hårdare slaget!
Grovslipat och finslipat trappan, finns ingen färg kvar på trappstegen förutom i några hörn där jag inte når in med maskin eller skrapa, dock är kanterna jämna och fina och känner ingen kant mot plastmattan så jag hoppas detta inte skall synas allt för mkt när trappan är målad.

Vad för grund och färg behövs för att få ett bra resultat?
Lär väl behövas ngn speciell grund för plastmattan, färg funkar väl ändå färg som är avsedd för trappor antar jag?
Jag skall ha på matta för trappstegen (Halvmånar) dessutom, dock limmas dessa fast och sätter sig mot vilken yta som helst i princip.

Hoppas att ni förstår vad jag menar annars lägger jag upp bild på de hela :)
Undrar om du har någon bild på hur resultatet blev för håller på och renovera trappen i min lägenhet med. Insåg nu att dom lagt en plastmatta på en plastmatta så misstänker att första plastmattan kommer bli svår o få bort så överväger o måla över den.
Mvh My
 
  • Gilla
Alouette
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.