Ja det ska funka, man bestämmer vilken kanal man associerar från varav en är för dimming. Jag har dock endast kört från Fibaro Dimmer 2 till en ren switch.
 
Så här ser det ut hos mig:
Interface för associationsgrupper i en enhet med inställningar för att skicka kommandoklasser.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Det ska bara vara att associera via "3: Sends MULTILEVEL SWITCH command class frame S1" för att logiskt parallellkoppla två dimmrar.
På kanal 5 kan man istället använda knapp 2 om man konfigurerar dimmern med separata knappar.
 
Någon som vet vad man gör när lampan inte funkar mer?
Hantverkaren har ’gömt’ kabel etc. nån stans som jag inte kommer åt...
Btw. lampan är bara 3 månader gammal.
 
  • Mörk bild på en taklampa i ett rum med dold kablage, synlig del av ett rum med kakel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ea2 Ea2 skrev:
Någon som vet vad man gör när lampan inte funkar mer?
Hantverkaren har ’gömt’ kabel etc. nån stans som jag inte kommer åt...
Btw. lampan är bara 3 månader gammal.
Har säkringen gått?

Har hantverkaren sålt lampan också (och säkringen inte gått) så är det bara att ringa denne.
 
mina Zwave blev knäppa vid installation. Det löste sig när jag bröt säkringen fram och tillbaka.
 
Nyfniken Nyfniken skrev:
Har säkringen gått?

Har hantverkaren sålt lampan också (och säkringen inte gått) så är det bara att ringa denne.
Nyfniken Nyfniken skrev:
Har säkringen gått?

Har hantverkaren sålt lampan också (och säkringen inte gått) så är det bara att ringa denne.
Hej! :)
Vet inte om säkringen har gått... kommer inte åt ’dosen’. Jag har köpt lampan - Omlott - från Ikea.
 
Omlopp
 
Ea2 Ea2 skrev:
Vet inte om säkringen har gått... kommer inte åt ’dosen
Säkringen sitter i proppskåpet. Antingen så har du så kallade dvärgbrytare med en liten vippa som normalt är uppåt. Eller så har du porslinssäkringar med en liten 'plupp' som hoppar ur (bakom ett litet glasfönster) när säkringen går.

Där bör också finnas en 'gruppförteckning', en lista som visar vad respektive säkring går till.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.