Hej, jag får inte till automatiken/timern på cirkulationspumpen på min Folkpools elcentral. Klockan verkar gå men jag lyckas inte ändå.
Hur ska den egentligen vara inställd här för att timern ska fungera?
Jag kan vrida på ett vred bredvid klockan (3 lägen) och på höger sidan av centralen är läge upp automatik, i mitten är det avstängt och ner är det läge på.
 
  • Folkpools elcentral med cirkulationspumpens timer, brytare och säkerhetsinstruktioner.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Tilläggsfråga, är klockan på bilden här inställd så att den är ca 19? Det är lurigt när klockan också snurrar.
 
Jag får timern att stå på att det
sätts på kl 07:00
stänga av 20:00

klockan är 20:15

vredet på timern är
Upp tidsstyrd
1 alltid på
0 alltid av
Timerinställning visar 20:15 med vred på tidsstyrd, vid av/på-markeringar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 

Bästa svaret

Snurra på mittvredet tills båda visarna står rakt upp vid vredet till höger ser du en pil , den pilen står då mitt för kl 12 eller 24 sen bara räkna om den står på natt eller dag
 
Tack @wrang & @jonaserik! Automatiken har uppenbarligen startat pumpen inatt/idag på morgonen så kanske det är så enkelt som att jag inte förstår klockan.
Jag testar tipset att ställa snurra mittvredet till kl 12 mitt på dagen idag så får vi se hur det fungerar efter det.
Kan det vara så att om man skruvar på vredet manuellt, så slår inte pumpen till eller från? Jag försökte testa mig fram på det sättet igår.
 
:DDu kan om du vill koppla borrmaskin till uret och snurra, ( kanske inte bra då det snurrar fort ) uret går alltid 24 tim runt och kopplar in pumpen på dom tider som är markerade. Det gäller bara att hålla reda på dag 12:00 och natt 24:00
 
Topp
J jonaserik skrev:
:DDu kan om du vill koppla borrmaskin till uret och snurra, ( kanske inte bra då det snurrar fort ) uret går alltid 24 tim runt och kopplar in pumpen på dom tider som är markerade. Det gäller bara att hålla reda på dag 12:00 och natt 24:00
Haha, ja det kanske vore en lösning. Det jag inte förstod förrän sent (efter din post) var att vad klockan var syntes på den förlängda pilen från automatiken till höger. Därav min fundering på hur man ska se vad klockan var.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.