Håller på att återta funktionen i ett par skjutdörrar som suttit fast en längre tid med nedslitna hjul som resultat.
Går bet på att hitta bra ersättare och kände att jag ville kolla här på forumet om möjlighet till renovering av befintliga beslag alternativt ersättare innan jag river ner skenor och bygger om dörrarna efter andra beslag.

Hoppas att någon känner igen dessa beslag och kan hjälpa mig vidare på jakten efter de försvunna hängrullarna...

Nedslitet hjulbeslag för skjutdörr mätt med tumstock, rostigt med vita hjul, behöver ersättning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nedslitet hjulbeslag till skjutdörr mätt med måttband på en fläckig bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Totte_S
Sök på Henderson 280 beslag och kolla deras sortiment.
 
  • Gilla
Nazareth
  • Laddar…
Totte_S Totte_S skrev:
Sök på Henderson 280 beslag och kolla deras sortiment.
Tack för svar!
Ja du. Närmare än detta kan man nog inte komma och ändå missa :cry:. Det ser onekligen ut som om de dörrar jag har är en förfader till deras enkelhängda serie.

Ska kontakta en mekanisk verkstad i närheten å höra om de skulle kunna tillverka ett fäste som jag sen kan montera egna hjul på. Det är min plan B.
Plan C är att riva ner skenor och byta till en serie som finns tillgänglig.

Men än gäller plan A, hitta ersättare!
 
Totte_S
Jag tror på din ide att köpa nya hjul och låta nån göra fästen.
Det är inte urmakarprecision precis i skjutdörrar, så det kan du nog få hjälp att lösa.

Nazareth Nazareth skrev:
Tack för svar!
Ja du. Närmare än detta kan man nog inte komma och ändå missa :cry:. Det ser onekligen ut som om de dörrar jag har är en förfader till deras enkelhängda serie.

Ska kontakta en mekanisk verkstad i närheten å höra om de skulle kunna tillverka ett fäste som jag sen kan montera egna hjul på. Det är min plan B.
Plan C är att riva ner skenor och byta till en serie som finns tillgänglig.

Men än gäller plan A, hitta ersättare!
 
Totte_S Totte_S skrev:
Jag tror på din ide att köpa nya hjul och låta nån göra fästen.
Det är inte urmakarprecision precis i skjutdörrar, så det kan du nog få hjälp att lösa.
Nä precis!

Hittade en lokal förmåga som frågade hur många jag ville ha och i vilka färger när jag visade upp det gamla beslaget. Blir nog bra detta :cool:
 
  • Gilla
Totte_S
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.