Hej!

Jag är på jakt efter en prisvärd multistege, eller stege med plattform, för att använda till häckklippning. Kruxet är att plattformen bör vara ganska hög. Själv mäter man typ 1,70 och häcken är fyra meter hög.

Finns det någon sådan stege jag söker, eller är det en trappstege och flytta runt som gäller?
 
  • Gilla
tomasjo
  • Laddar…
T
anders07 anders07 skrev:
Jula har ju en men den är inte jätte hög...

[länk]

Annars denna: [länk]
Tack för tips! Båda såg ju riktigt bra ut. Kombistegen verkar ha en höjd av ca 100 cm men lyckas inte multistegens höjd på plattformen.
 
T
J Jensa86 skrev:
[länk]

Den har jag och är rätt nöjd med den i alla fall om man räknar med priset. Givetvis inte det bästa och smidigaste men man kommer riktigt högt till lågt pris och de båda "benen" fungerar som självständiga stegar när man inte har den monterad som ställning.
Ser grym ut. Känns den stadig även när du är högt upp? Är den okej även på lite ojämnt underlag?
 
Den känns väl sådär stadig, man kommer ju ändå mer än dubbelt så högt med platformen än själva basen är bred så det börjar ju kännas lite rangligt när man har den monterat högst. Speciellt klättra upp och ner då vill man nästan ha någon som står nere på motsatta ben mot det man klättrar på och håller den, men det funkar ju om man bara tar det lugnt och fint. Men det ska nog inte blåsa för mycket när man använder den heller.

Benen är ju inte direkt justerbara så det ska nog inte vara för ojämnt där man står. Jag tror i teorin att det skulle gå att montera den i backe men det måste nog då vara ganska "rätt" lutning så de snedsträvor man sätter passar med de hål som finns i precis den lutningen. Annars får man nog själv fixa de större ojämnheterna med något innan man ställer dit ställningen.

Jag har bara använt hela höjden en gång och det var när jag skulle skrapa/måla ett fönster på 2:a våningen. Så högt och för så små jobb är den bra. Använde den även nu i somras när jag bytte panel men då bara med en "våning" monterad då det inte behövdes högre och för det är den perfekt.

Det den gör bäst är ju att den är väldigt anpassningsbar och användbar på många sätt och att man ändå kan komma rätt högt för väldigt litet pris. Men det är ju inget som fungerar bra om man ska lägga om ett helt tak eller liknande större jobb. Då får man ha gott om tid och vara bra vältränad för att springa upp och ner :)
 
  • Gilla
tomasjo
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.